Obrenovac, 19.11.2018

10 zdravih namirnica za vaše zdravo srce


Izvor: edition.cnn.com,Lokalne novine | Obrenovac, 03.03.2018.
Zdravlje srca zahteva izbegavanje brze i prera─Ĺene hrane, ali ne samo to. Pravilnim odabirom onoga ┼íto jedete mo┼żete sniziti nivo holesterola, krvni pritisak i izbe─çi razli─Źite vrste upala

Foto:Thinkstock


´╗┐

Ovih 10 zdravih namirnica veoma su povoljne za vaše srce, piše Si-En-En.

1. Ovas i je─Źam

Ove ┼żitarice sadr┼że posebno vlakno - beta-glukan, koje u ishrani ima mnogo pogodnosti za ljudsko zdravlje. Beta-glukan, prema istra┼żivanjima, povoljno uti─Źe na imunitet i predstavlja korisnu zaštitu za pacijente podvrgnute zra─Źenju i hemoterapiji. Jedna od njegovih va┼żnijih uloga je i sni┼żavanje holesterola, koje je od posebne va┼żnosti za zdravlje srca.

2. Losos i masnije ribe

Riblje ulje je bogato omega-3 masnim kiselinama, koje su veoma va┼żne za zdravlje srca. Ribe bogate omega-3 masnim kiselinama su: losos, tuna, haringa, kao i rakovi.

3. Tamno lisnato povr─çe

Zelena salata, spana─ç i kelj bogati su vitaminima A, C, E i K, i sadr┼że antioksidanse koji poma┼żu osloba─Ĺanju toksina iz organizma. Zbog velike koli─Źine kalcijuma, magnezijuma i kalijuma, ovo povr─çe je veoma va┼żno kada je zdravlje srca u pitanju.

4. Orašasti plodovi i semenke

Nesoljene semenke i orašasti plodovi imaju mnogo kalijuma, magnezijuma i drugih minerala koji su poznati saveznici u sni┼żavanju krvnog pritiska. Orasi, pekan orasi, bademi, laneno seme, makadamski orasi i lešnici su veoma dobar izbor. Orasi imaju visok udeo omega-3 masnih kiselina.

5. Repa

Repa sadr┼żi puno azot-monoksida, pa poma┼że otvaranju krvnih sudova i smanjenju krvnog pritiska. Studija sprovedena u Australiji, pokazala je da je kod muškaraca i ┼żena, koji su ispitivani, u roku od šest sati znatno sni┼żen sistolni (gornji) krvni pritisak, nakon unosa 500 grama (dve i po šolje) soka od repe.

6. Avokado

Istra┼żivanje objavljeno u ─Źasopisu Journal of the American Heart Association pokazalo je da zamena zasi─çenih masno─ça jednim avokadom dnevno mo┼że da dovede do smanjenja krvnog pritiska i do 13,5 miligrama po decilitru.

7. Maslinovo ulje

Zasi─çene masne kiseline su glavni sastojak mediteranske ishrane. Ona poboljšava zdravlje srca i mozga, smanjuje rizik od raka dojke i pove─çava dugove─Źnost.

8. Mahunarke

Nijedan spisak hrane dobre za srce ne bi bio potpun bez mahunarki: svih vrsta pasulja, so─Źiva, leblebija i crno-crvenih grašaka.

9. Mle─Źni proizvodi sni┼żene masno─çe

Iako se mo┼że ─Źiniti pomalo ─Źudnim to što se mle─Źni proizvodi nalaze u spisku vrhunskih zdrave hrane za srce, nau─Źnici navode da sir i jogurt mogu biti od pomo─çi kod smanjenja krvnog pritiska.

10. Uravnote┼żena ishrana sa niskim procentom natrijuma

Stru─Źnjaci, generalno, tvrde da se treba fokusirati na zdravu hranu svih vrsta i boja.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE