Obrenovac, 13.11.2018

Koliko zaista treba da spavate?


Izvor: B92,Lokalne novine | Obrenovac, 24.01.2018.
Faktori koji najviše utiču na san su broj sati provedenih u snu i broj buđenja tokom noći. Za dobar san potrebno je zaspati u roku od 30 minuta, ne buditi se tokom noći i spavati barem 85 odsto vremena ukupno provedenog u krevetu

Foto:Thinkstock




Ako se predugo uspavljujete, budite se po nekoliko puta tokom noći i provodite dugo vremena budni, nekvalitetno spavate.

Koliko sna nam je potrebno (okvirno)?

  • Novorođenčad (0-3 meseca) - 14 do 17 sati.
  • Bebe (4-11 meseci) - 12 do 15 sati.
  • Mala deca (1-2 godine) - 11 do 14 sati.
  • Predškolci (3-5 godina) - 10 do 13 sati.
  • Deca školskog uzrasta (6-13 godina) - 9 do 11 sati.
  • Tinejdžeri (14-17 godina) - 8 do 10 sati.
  • Mlađi odrasli (18-25 godina) - 7 do 9 sati.
  • Odrasli (26-64 godine) - 7 do 9 sati.
  • Starije osobe (Iznad 65 godina) - 7 do 8 sati.



Zašto je nesanica problem?

Dugotrajni problemi s nesanicom mogu uzrokovati niz zdravstvenih problema. Povezani su s češćim javljanjem depresije, ali i s anksioznim stanjima, pojačanom sklonošću ljutnji, iritabilnosti i sličnimproblemima.

Dugotrajna nesanica znači i povećani rizik pojave hroničnih bolesti (npr. bolesti srca i krvnih sudova i povećane mogućnosti za pojavu nekih karcinoma), povećani rizik od gojaznosti, kao i od preuranjenog starenja.

Svaka deseta osoba ima problema, a u starijem uzrastu - svaka peta. Tri su osnovna načina regulisanja nesanice, a to su: lekovi, psihoterapija i promena navika.

Izvor: Nedeljnik.rs





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE