Obrenovac, 19.06.2018

Evo kako mo┼żete da dr┼żite hroni─Źnu upalu pod kontrolom


Izvor: Telegraf.rs,Lokalne novine | Obrenovac, 05.04.2018.
Upala se doga─Ĺa kada organizam 'po┼íalje' bela krvna zrnca da ga obrane od virusa, bakterija ili toksina

Foto:Pixabay.com


´╗┐

Ve─çina osoba je bar jednom u ┼żivotu do┼żivela neku upalu u telu (oticanje, crvenilo, ose─çaj neprijatnosti). Upala se doga─Ĺa kada organizam "pošalje" bela krvna zrnca da ga obrane od virusa, bakterija ili toksina. Ali, nisu sve upale kratkoro─Źne. Mogu zauzeti ve─çe razmere i pretvoriti se u hroni─Źne.

Organizam ─Źesto reaguje upalama zbog na─Źina ishrane, ve┼żbanja i ┼żivotnih navika. Nakon odre─Ĺenog vremena, hroni─Źna upala mo┼że dovesti do ve─çeg rizika razvijanja ozbiljnijih oblika upala poput reumatoidnog artritisa, Kronove bolesti, sr─Źanih oboljenja, dijabetesa tipa 2 i Alchajmerove bolesti, prenosi "Cooking light".

Ipak, postoji nekoliko jednostavnih na─Źina vam mogu pomo─çi da dr┼żite upale pod kontrolom:

1. Ograni─Źite unos alkohola

Pokušajte da ograni─Źite unos alkohola ili da ga sasvim eliminišete kako biste smanjili upalu. Jedno istra┼żivanje je otkrilo da konzumiranje alkohola mo┼że pogoršati probavne i funkcije jetre, od kojih su obe krucijalne u dr┼żanju upala pod kontrolom.

2. Jedite dobre masno─çe

Odre─Ĺene masno─çe mogu izazvati ozbiljne upale u organizmu, pa je od velike va┼żnosti da ih izbacite iz svoje ishrane. Trans masti, koje sadr┼żi hrana poput gotovih deserata, pr┼żenih krompiri─ça i sli─Źno, poja─Źava upalne procese u ─çelijama.

Zasi─çene masti, koje se nalaze u ve─çini namirnica ┼żivotinjskog porekla i kokosovom ulju, tako─Ĺe pove─çavaju rizik od upala.

Dodatno, omega-6 masne kiseline iz majoneza, biljnog ulja i brze hrane mogu podsta─çi hroni─Źne upale. Iako našim telima trebaju te kiseline, jer ih sami ne mo┼żemo proizvesti, ponekad ih unosimo u preteranim koli─Źinama.

3. U┼żivajte u namirnicama od celog zrna

Kada god je mogu─çe, pre posegnite za namirnicama koje su napravljene od punog zrna, od onih sa obra─Ĺenim ┼żitaricama. Tako ─çete osigurati bogat izvor vlakana, vitamina, minerala i nutrijenata koji trebaju vašem telu. Jedno istra┼żivanje je pokazalo da konzumacija ┼żitarica celog zrna mo┼że smanjiti uzro─Źnike upala u našim telima.

4. Pokrenite se

Postoji još na─Źina kako stati na kraj upalama koji ne uklju─Źuju samo ono što jedete. Jedno istra┼żivanje je prou─Źavalo kako ve┼żbanje uti─Źe na upale izazvane reumatskim bolestima i otkrilo je kako bi ono moglo biti potencijalni tretman za one koji boluju od tih upala.

Još jedno istra┼żivanje je pokazalo da odre─Ĺene ve┼żbe mogu podsta─çi otpuštanje antioksidansa u telu dok istovremeno smanjuju upalne procese.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE