Obrenovac, 19.08.2019

KUVANJE POJAČAVA NJIHOVU MOĆ


Izvor: Stil,Lokalne novine | Obrenovac, 06.08.2019.
5 vrsta povrća koje ne treba jesti živo

Foto:Shutterstock




Kada je reč oobaveznoj termičkoj obradi hrane, većina ljudi prvo pomisli na meso. Sa druge strane, rasprostranjeno je verovanje da je povrće najbolje jesti živo, jer ćemo tako uneti najviše hranljivih supstanci, koje se termičkom obradom delimično gube.

Ipak, sledećih 5 vrsta povrća ne bi trebalo da jedete pre kuvanja ili pečenja, iz različitih razloga:

Špargle

Bogate su vitaminima, ali su oni većinom samo u tragovima. Sa druge strane, nijedna druga namirnica ne sadrži toliko silikona kao špargla - čak 327 odsto preporučenog dnevnog unosa! Silikon je važan za rast i zdravlje kostiju, kao i za elastičnost krvnih sudova, a osim njega, špargla sadrži i hlor, sumpor, forsfor, kalcijum i magnezijum. Da bi se oni oslobodili potrebna im je visoka temperatura, pa špargla mora da se skuva ili da se izgriluje.

Paradajz

Da li ste mogli da pretpostavite da je kuvani paradajz mnogo korisniji od svežeg? Kada se termički obrade, oslobađa se mnogo više likopena, moćnog antioskidansa koji naučno dokazano pomaže u borbi protiv nekoliko vrsta kancera. Da bise bolje vario, likopen bi trebalo konzumirati zajedno sa zdravim mastima.

Prokelj, brokoli

Naučnici veruju da svež kupus i brokoli imaju više korisnih dejstava, ali problem je kada na red dođe varenje. Umesto da se izvuku sve hranljive materije, dolazi do nadutosti, čak i bola u stomaku. Zato je najbolji izbor jesti brokoli i prokelj kuvan na pari.

Spanać

Kada se skuva, spanać izgubi gotovo sav vitamin C koji sadrži. Ali, spanać se ne ceni samo zbog njega, već i zbog kalcijuma, magnezijuma i gvožđa, koji se oslobađaju kuvanjem.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE