Obrenovac, 17.11.2019

BIRAJTE ZDRAVIJI NAČIN


Izvor: Kurir.rs,Lokalne novine | Obrenovac, 10.06.2019.
Ove namirnice često jedemo pogrešno

Foto:Profimedia




Istraživanje je pokazalo dda je mnogo je bolje izdrobiti ili izgnječiti beli luk i ostaviti ga da stoji desetak minuta pre korišćenja u jelu. Jabuke treba jesti zrele, a krompir kada nije zelenkast.

Način pripreme i pravilno korišćenje namirnica mogu poprilično da utiču na naše zdravlje.

Zato vam donosimo nekoliko korisnih saveta da biste znali kako se neke od njih pravilno konzumiraju i kako da iz njih izvučete ono najbolje.

Krompir

Ako odaberete beli krompir za pripremu pirea, pečenih krompira ili kao dodatak jelima, time dobijate manje zdravih nutrijenata nego da ste se odlučili na onaj crvene sorte. Naučnici tvrde da upravo oni imaju veće zdravstvene dobrobiti, poput snižavanja krvnog pritiska i smanjivanja rizika za maligne bolesti. Takođe, crveni bolje deluje na nivo šećera u krvi.

Izbegavajte konzumaciju proklijalog i smežuranog krompira ili onoga koji je poprimio zelenkastu boju. Naime, krompir u sebi sadrži otrovni alkaloidni sastav solanin, koji ima ulogu prirodnog pesticida, a upravo u proklijalom i zelenkastom krompiru ga ima više. Solanin može biti opasan za zdravlje i može izazvati proliv, mučninu, bolove u želucu i povraćanje. Ukoliko imate proklijale, smežurane ili zelenkaste krompire kod kuće, odstranite sporne delove i tada će biti sigurni za jelo.

Šargarepa

Sledeći put kod pripreme supe, šargarepu nemojte seckati na komadiće, već je operite, oljuštite i skuvajte celu, jer ćete tako u njoj sačuvati veću količinu vitamina i minerala. Oni koji smatraju da je sveža šargarepa bolja od kuvane, takođe se varaju jer studije pokazuju da se u kuvanom obliku karotenoidi iz nje lakše apsorbuju u organizam.

Inače, šargarepa je odlična za oči. Beta-karoten, koji joj daje narandžastu boju, pomaže u održavanju zdravog vida, štiti od makularne degeneracije (degeneracije žute pege) i razvoja katarakte (sive mrene).

Brokoli

Ovo je bez sumnje jedna od najboljih namirnica za ljudski organizam i postaje sve popularnija u ishrani. Dokazano deluje kao prevencija za različite oblika raka, međutim, obrada na previsokoj temperaturi može da uništi većinu dobrih sastojaka u njoj. Studije pokazuju da je jedini siguran način da dobijete sve zdrave sastojke iz brokolija kuvanje na pari.

Postoji jedan trik kako da on zadrži lepu zelenu boju nakon kuvanja - u vodu u kojoj se kuva dodajte kašičicu sode bikarbone. Nakon ovog postupka brokoli će izgledati predivno na tanjiru.

Beli luk

Ako seckate beli luk pre dodavanja jelu, time ne dobijate ono najbolje iz tog prirodnog antibiotika. Istraživanja pokazuju da je znatno bolje drobiti ili gnječiti beli luk i ostaviti ga da stoji desetak minuta pre korišćenja, jer se na taj način lakše otpušta enzim alicin, koji deluje na prevenciju srčanih bolesti.
Beli luk je od davnina poznat kao odlična namirnica za jačanje otpornosti, a ako ne želite neprijatan zadah iz usta koji može biti posledica konzumacije luka, jedite ga kuvanog u hrani, iako je sirov najdelotvorniji.

Jabuke

Ovo ukusno voće trebalo bi ostaviti da sazri do kraja jer ti procesi omogućavaju raspadanje hlorofila u njima. Tako se u prezrelim jabukama nalazi znatno više aktivnih antioksidansa. Inače, jabuke, bilo sveže ili pečene, odlične su za osvežavanje daha.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE