Obrenovac, 10.12.2018

ZA VEŽBANJE NIKAD NIJE KASNO


Izvor: 24sata.hr,Lokalne novine | Obrenovac, 17.08.2018.
Treninzi čak i u zrelom dobu jačaju srce

Foto:Thinkstock




Treninzi u zrelim godinama dobri su za zdravo i jako srce, kažu stručnjaci. Čak i oni koji nisu išli u teretanu pre šezdesete godine ojačaće zdravlje ako odmah počnu redovno da vežbaju.

Vežbanje u bilo kom dobu života dobro je za srce i mozak, pokazuju istraživanja. Zato bi i u zrelijim godinama trebalo redovno da vežbate, umerenim intenzitetom i prema vlastitim mogućnostima. 

Nekoliko studija kardiologa i profesora medicine otkrile su da propadanje mišića nije neizbežan niti nepovratan proces. 

Srčani mišići mogu da oslabe s godinama, a arterije se često pri ulasku u pedesete godine ukrute, što može da uzrokuje srčana oboljenja. 

Bendžamin Levin, profesor interne medicine na Univerzitetu u Teksasu i direktor Instituta za vežbu i ekološku medicinu u Dalasu, otkrio je da funkcionisanje srca može da se poboljša čak i kod onih ljudi koji imaju 45 do 64 godine, a koji nisu redovno išli u teretanu do zrelijih godina. 

Za najbolji učinak, vežbanje mora da bude redovno, upozorava Levin. 

Njegovi najzdraviji ispitanici vežbali su gotovo svakog dana po više od pola sata, većinom umereno, ali s bar jednom kratkom i napornom aktivnošću nedeljno. 

Levin kaže da takvi rezultati pokazuju da srce može “da održi formu” u srednjem životnom dobu i da ima koristi od vežbanja. 

Dve godine treniranja u poznijim godinama poboljšalo je unos kiseonika i smanjilo srčanu krutost kod ljudi koji ranije nisu vežbali. 

Redovni umereni trening može da pruži zaštitu od zakazivanja srca u kasnijim godinama života, zaključili su Levin i njegove kolege.

Ishrana je veoma važna 

Posle pedesete godine važno je da pazite na prevenciju bolesti kroz pravilnu ishranu, ističe nutricionistkinja Pamela Pik. 

Ona napominje da se starenjem metabolizam usporava, pa zato neki vitamini postaju važniji u borbi protiv bolesti i zdravstvenih problema. 

Ona zato predlaže povećan unos hrane bogate vlaknima, poput malina, zbog zdravlja želuca. 

Pikova savetuje i uzimanje namirnica koje sadrže vitamin B12, jer je on značajan za nervni sistem. Ima ga u žitaricama u celom zrnu, kao i u proizvodima životinjskog porekla. 

Trebalo bi u ishranu da uvrstite začine poput cimeta, koji se pokazao delotvornim u snižavanju šećera u krvi. 

Isto tako, trebalo bi da pijete više vode jer su stariji ljudi skloniji dehidraciji. 

Za prevenciju problema sa vidom preporučuju se brokoli i zeleno lisnato povrće. 

Pikova savetuje i da uzimate minerale poput kalcijuma i kalijuma, koji su važni za funkciju mišića, srca i živaca.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE