Obrenovac, 20.08.2018

Banane, ananas i toplo mleko za nesanicu


Izvor: nezavisne.com,Lokalne novine | Obrenovac, 25.03.2018.
Suprotno ustaljenom mi┼íljenju, poreme─çaji sna u starijem dobu nisu posledica starenja, jer se koli─Źina i potreba za snom menja kroz razli─Źite ┼żivotne periode, a starijima ─Źak mo┼że da bude potrebno i vi┼íe od osam sati sna, isti─Źu stru─Źnjaci

Foto:Thinkstock


´╗┐

Istra┼żivanja ameri─Źkog Udru┼żenja za spavanje pokazuju da je odraslima potrebno od 7,5 do 9 sati sna, ali je pritom va┼żno obratiti pa┼żnju na to koliko se vremena odspava odjednom.

Ina─Źe, probleme sa spavanjem mogu da prouzrokuju razli─Źiti zdravstveni problemi, poreme─çaj ┼żivotne rutine ili stres.

Osobe starije od 60 godina osetljivije su i na nadra┼żaje poput buke, prevelike toplote ili hladno─çe, a oni koji pate od artritisa, problema s bubrezima ili depresije, tako─Ĺe ─çe imati probleme sa snom.

Nesanicu karakterišu problemi sa uspavljivanjem, ─Źesto bu─Ĺenje tokom no─çi, prerano bu─Ĺenje i ose─çaj umora i razdra┼żljivost koja je naro─Źito izra┼żena odmah po ustajanju.

Tako─Ĺe, prema mišljenju stru─Źnjaka, treba razlikovati povremenu nesanicu koja traje nekoliko dana i javlja se periodi─Źno od hroni─Źne, za koju je potrebno potra┼żiti lekarsku pomo─ç.

Stru─Źnjaci smatraju da je za dobar san potrebno ve┼żbati barem 20 minuta ─Źetiri puta nedeljno, a posebno se preporu─Źuje brzo hodanje, tr─Źanje, ples, plivanje..., jer ve┼żbanje telo osloba─Ĺa od stresa i u─Źvrš─çuje ga, što je va┼żan preduslov za dobar san jer produbljuje disanje i ja─Źa kardiovaskularni sistem.

Umesto televizije, pre spavanja se savetuje slušanje muzike, meditiranje ili ─Źitanje literature koja osobu usre─çuje i smiruje.

Napitke s kofeinom, tako─Ĺe, treba ograni─Źiti i piti ih u prepodnevnim satima, a alkohol zaboraviti.

Što se ti─Źe ishrane, poslednji dnevni obrok treba da bude barem pola sata pre odlaska na spavanje, pri ─Źemu ─çe ananas, banane, toplo mleko i keks doprineti boljem snu.

Ako osoba pati od hroni─Źne nesanice izazvane drugim zdravstvenim problemima, lekove treba da prepiše isklju─Źivo porodi─Źni lekar, a pre nego što se uzmu sredstva za smirenje, treba isprobati sve prirodne na─Źine za bolji san, isti─Źu stru─Źnjaci.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE