´╗┐ ─îETIRI NAJMO─ćNIJE ANTIUPALNE NAMIRNICE

Obrenovac, 18.08.2018

─îETIRI NAJMO─ćNIJE ANTIUPALNE NAMIRNICE


Izvor: bizlife.rs,Lokalne novine | Obrenovac, 29.07.2018.
Osim ┼íto le─Źe, one i tope kilograme!

Foto:Profimedia


´╗┐

Izuzetno veliki broj razli─Źitih dijeta na koje mo┼żete nai─çi postaje veoma optere─çuju─çi za sve one koji ┼żele da se oslobode viška kilograma. Rešenje je u biranju zdravih namirnica, tako da uvek u┼żivamo u hrani. To je mnogo va┼żnije od slepog pridr┼żavanja odre─Ĺenih namirnica.

Od svih informacija kojima smo imali pristup, a koje se ti─Źu izbora namirnica koje ─çe nam pomo─çi da izgubimo kilograme postoji jedna koja se izdvaja, a to je da jedemo dovoljno namirnica koje imaju antiupalna svojstva.

Ovo su ─Źetiri najmo─çnije:

Losos

Poznata vam je ona stara poslovica koja ka┼że "vi ste ono što jedete"? To je u potpunosti ta─Źno, naro─Źito kada je u pitanju losos.

"Divlji losos hrani se malim rakovima punim antiupalnog antioksidansa pod nazivom astaksantin", objašnjava nutricionista Kolet Hejmovic. Vi jedete ono što oni jedu! Divlji losos sadr┼żi više omega-3 masnih kiselina nego uzgojeni losos pa birajte pametno. Losos tako─Ĺe obezbe─Ĺuje neophodni vitamin D.

Istra┼żivanja pokazuju da se masti zadr┼żavaju u organizmu umesto da se sagorevaju u slu─Źaju nedostataka D vitamina. Losos se dobro kombinuje sa mnogo razli─Źitih ukusa. Potrudite se da ga kupujete na prometnoj ribljoj pijaci.

Primer jela s lososom: Prelijte ga marinadom od limete i ─Ĺumbira koja sadr┼żi sve┼żi beli luk, ulje od susama i soja sos.

Bobi─Źasto vo─çe

Više je razloga da zapo─Źnete dan uz šolju punubobi─Źastog vo─ça!

"Kupine, borovnice i maline su pune vlakana i zbog njih ─çete biti siti i zadovoljni", ka┼że nutricionista Stejsi Goldber.

Bobi─Źastvo vo─çe puno je prirodnih še─çera i mo┼żete da jedete mnogo bobi─Źastog vo─ça, a da ne pomišljate na vagu. Na primer, šolja seckanih jagoda sadr┼żi samo 50 kalorija. Pola šolje malina sadr┼żi 4 grama vlakana, kupine 3,8, a borovnice ili jagode 1,7 grama vlakana. Sve bobi─Źasto vo─çe sadr┼żi dosta polifenola, mikronutrijenata koji poma┼że u prevenciji ─çelijskih promena usporavaju─çi i blokiraju─çi upalne procese u organizmu.

Jaja

"Jaja su gotovo savršena hrana i prava bomba kada je u pitanju hranljivost, sa sedam grama proteina i antiupalnim omega-3 masnim kiselinama", objašnjava ekspert za nutritivne vrednosti u kulinarstvu Andrea Vijen.

Nekada su nas medicinski stru─Źnjaci upozoravali kako postoje negativne posledice prevelikog broja jaja u ishrani, ali to se sada promenilo.

"Mi sada znamo da holesterol u ishrani nije štetan i da je u stvari neophodan da bismo postigli optimalno funkcionisanje ─çelija", ka┼że Vijen. Ako ┼żelite da jedete jaja svaki dan, samo napred, ali neka ne bude više od dva dnevno.

Servirajte ih na bilo koji na─Źin, tvrdo kuvana ili poširana. Dodajte i ─Źetvrtinu šoljicecrnog pasulja koji doprinosi sadr┼żaju antiupalnih proteina ili poslu┼żite sa nekoliko listi─ça avokada za potrebnu koli─Źinu zdravih masti i vlakana.

Seme konoplje

Ova namirnica verovatno nije prva stvar koja vam padne na pamet kada razmišljate o antiupalnim svojstvima, ali nemojte da vas to zavara. Samo dve kaši─Źice sadr┼że 11 grama proteina!

Seme konoplje lako je uvesti u ishranu - dodajte malo u smutije ili ovsene pahuljice i dobili ste savršen obrok.

Umorni ste od ovsenih pahuljica? Probajte kinou. I dodajte mleko od badema i seme konoplje za više proteina, kao i vaše omiljeno bobi─Źasto vo─çe. Mi predla┼żemo i meko kuvano jaje na vrhu.Zašto da ne? Pospite seme konoplje po integralnim vaflima ili ih uparite sa desertom od zale─Ĺenog jogurta.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE