Obrenovac, 26.08.2019

POČNITE VEĆ DANAS!


Izvor: Stil,Lokalne novine | Obrenovac, 09.03.2019.
Šetnja je najbolji lek

Foto:Shutterstock




Da li ste ikada čuli Hipokratovu izreku: "Šetnja je najbolji lek"? Samo 15-30 minuta šetnje svakog dana može drastično poboljšati ne samo vaš izgled, već i celokupno zdravstveno stanje. Besplatno je, lako i ne zahteva puno truda!  Pa onda, zašto ne bismo šetali? 

Evo na šta sve šetnja pozitivno utiče: 

Pozitivne promene u mozgu 

Šetanje sprečava ranu pojavu demencije, smanjuje rizik od Alchajmerove bolesti i popravlja sveukupno mentalno zdravlje čoveka. A da ne pominjemo da redukuje stres i održava visok nivo endorfina. 

Poboljšava vid 

Iako možda deluje da su oči poslednja stvar koja može biti povezana sa nogama, hodanje zapravo ima koristi i za zdravlje očiju. Može čak da pomogne u borbi protiv glaukoma time što olakšava očni pritisak. 

Prevencija srčanih oboljenja 

Prema Američkoj asocijaciji za srce, hodanje nije ništa manje efikasno nego trčanje kada je u pitanju prevencija bolesti ili moždanog udara povezanog sa srcem. Ova aktivnost pomaže u izbegavanju problema sa srcem tako što snižava visoki krvni pritisak i nivo holesterola i poboljšava cirkulaciju krvi. 

Povećava volumen pluća 

Hodanje je aerobna vežba koja povećava protok kiseonika u krvotoku i pomaže u jačanju pluća, i eliminiše toksine i nepotrebne materije iz pluća. Zbog boljeg i dubljeg disanja mogu se ublažiti i neki simptomi plućnih bolesti. 

Dobro utiče na pankreas 

Možda je teško poverovati, ali hodanje kao vid vežbanja je mnogo efikasnije sredstvo u sprečavanju dijabetesa od trčanja. Ovo istraživanje pokazuje da je grupa "šetača" pokazala poboljšanje tolerancije glukoze skoro 6 puta (tj. koliko se šećer u krvi apsorbuje u ćelijama) nego u grupi "trkača", tokom perioda od 6 meseci.

Poboljšava varenje 

30 minuta šetnje svakog dana ne samo da može smanjiti rizik od raka debelog creva u budućnosti, već može i poboljšati našu probavu i konstipaciju pomažući regulisanje rada creva. 

Toniranost mišića 

Mišićni tonus i gubitak težine (u slučajevima prekomerne težine) takođe se mogu postići hodanjem. Praksa hodanja 10.000 koraka dnevno može se računati kao stvarna vežba u teretani, pogotovo ako dodate neke intervale ili hodate uzbrdo.

Pored toga, nema bolnih mišića narednog dana. 

Čvršće kosti i zglobovi

Hodanje može osigurati veću pokretljivost zglobova, sprečiti gubitak koštane mase, pa čak i smanjiti rizik od preloma. Fondacija "Artritis" preporučuje da se umereno hoda najmanje 30 minuta dnevno kako bi se smanjio bol u zglobovima, kao i ukočenost i upala. 

Oslobađa od bola u leđima

Hodanje može postati pravi spasilac za one koji boluju od bolova u leđima tokom napornih vežbi. Pošto je to aktivnost sa malim naporom, neće izazvati više bola ili nelagodnosti, kao što je trčanje. Hodanje doprinosi boljoj cirkulaciji krvi u spinalnim strukturama i poboljšava držanje i fleksibilnost koja je izuzetno važna za zdravu kičmu.

Za smireniji um

Ako hodanje poboljšava simptome depresije kod pacijenata sa ozbiljnim depresivnim poremećajima, samo zamislite kako nam to može pomoći kada se osećamo slabo ili iscrpljeno. Vesela šetnja sa prijateljem ili voljenom osobom samo će umnožiti osećanje sreće i poboljšati vaše raspoloženje!





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE