´╗┐ Zdrave navike, 12 godina du┼żi ┼żivot

Obrenovac, 21.08.2018

Zdrave navike, 12 godina du┼żi ┼żivot


Izvor: Ve─Źernje Novosti,Lokalne novine | Obrenovac, 19.05.2018.
Nova saznanja pokazuju da za dugove─Źnost nije potrebno mnogo odricanja

Foto:Shutterstock


´╗┐

Jednostavne promene u ┼żivotnim navikama mogu da vam produ┼że ┼żivot i za 12 godina, tvrde stru─Źnjaci. "─îarobnog" recepta nema, jer je "eliksir mladosti" u stvari pitanje malih izbora koje pravimo iz dana u dan.

Ako ┼żelite da ┼żivite du┼że i zdravije, sve što treba da uradite je da pratite ovih pet jednostavnih "pravila": nemojte da pušite, ve┼żbajte redovno, hranite se zdravo, odr┼żavajte telesnu te┼żinu u preporu─Źenim granicama i ne preterujte sa alkoholom, i ┼żive─çete 12 do 14 godina du┼że, pokazalo je istra┼żivanje sprovedeno u Americi.

Nau─Źnici su prou─Źavali podatke o zdravlju i ┼żivotnim navikama ┼żena tokom 34 godine, i tokom 27 godina za muškarce. Ispostavilo se da su osobe koje su se pridr┼żavale ovih pet "pravila" imale za 74 odsto ni┼żu verovatno─çu da umru tokom perioda istra┼żivanja, nego oni koji ih nisu poštovali.

U grupi ispitanika koja ┼żivi po ovim pravilima zna─Źajno je ni┼ża bila i smrtnost od bolesti srca i krvnih sudova, mo┼żdanog udara i razli─Źitih tipova kancera.

"Prevencija je najva┼żnija", ka┼że autor studije dr Frenk Hu sa Harvardske škole za javno zdravlje.

"Ona kroz promene u na─Źinu ishrane i ┼żivotnom stilu zna─Źajno umanjuje rizik od hroni─Źnih bolesti, produ┼żava o─Źekivani ┼żivotni vek i smanjuje zdravstvene troškove."

Osobe koje su pratile ovih pet "zlatnih pravila" imale su za 82 odsto ni┼żi rizik od prerane smrti kao posledice kardiovaskularnih bolesti, a rizik od raka sa smrtnim ishodom opada za gotovo dve tre─çine, ako se pridr┼żavate ovih preporuka.

Jedna od klju─Źnih stvari je, naravno, ishrana. Postoje nau─Źni dokazi da je mediteranska ishrana, u kojoj preovla─Ĺuju sve┼że povr─çe, vo─çe, ┼żitarice celovitog zrna, maslinovo ulje i riba, odli─Źna prevencija kardiovaskularnih bolesti i kancera.

Redovna fizi─Źka aktivnost pod kojom se podrazumeva najmanje pola sata kretanja ili ve┼żbanja u toku dana tako─Ĺe je jako va┼żna.

Zdrava granica telesne te┼żine zna─Źi da bi indeks telesne mase trebalo da bude izme─Ĺu 18,5 i 24,9, tako da ne budete ni pothranjeni ni gojazni.

Umerena konzumacija alkohola bila bi manja ─Źaša vina dnevno za ┼żene, ve─ça za muškarce, piše "Dejli mejl".





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE