Obrenovac, 19.06.2018

LEKARI SAGLASNI: Ovo je najbolji položaj za spavanje


Izvor: Alo.rs,Lokalne novine | Obrenovac, 21.04.2018.
Položaj u kome spavate može da bude uzrok bolova u leđima, artritisa u zglobovima, a može i da doprinese problemima sa disanjem i izraženom hrkanju.

Foto:Profimedia




Način na koji čovek leži u krevetu govori dosta o njegovom ukupnom zdravlju, kao o tome koliko lako može da zaspi. Nedostatak sna može da dovede do osećaja mrzovolje, kao i da negativno utiče na raspoloženje i radnu sposobnost.

Loš san, takođe, utiče na porast rizika od oboljenja koja koja ugrožavaju život, kao što su srčane bolesti i dijabetes, piše britanski "Ekspres".

Stručnjak za san doktor Teri Krejl tvrdi da, kada su san i spavanje u pitanju, čovek može značajno da poboljša svoje zdravstveno stanje ukoliko spava "na stranu".

"Postoje mnogi varijacije spavanja na boku, od kojih je svaka dobra jer pomaže ublažavanju nesanice i hroničnog nedostatka sna. Međutim, najudobnija pozicija je ona kod koje, dok ležite na boku, blago savijete kolena i povučete ih nagore, ka grudima", kaže Krejl.

Spavanje na boku najbolji učinak ima kod ljudi koji pate od bolova u kukovima, a preporučuje se i ženama u drugom stanju.

Doktor Krejl, međutim, ističe da bi trebalo izbegavati spavanje na stomaku, pošto to može da izazove bolove u vratu i krstima.

"Ako, ipak, spavate na stomaku, koristite veoma mek jastuk ili spavajte bez jastuka, kako vam se vrat nebi našao pod neprijatnim uglom", kaže ovaj stučnak za san.

Prema tvrdnjama britanske Nacionalne fondacije za san, najzdraviji položaj za spavanje je na leđima, pošto omogućava da se glava, vrat i kičma odmaraju u neutralnom položaju.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE