Obrenovac, 21.02.2024

NAU─îNICI OTKRILI NAJJEFTINIJU NAVIKU KOJA PRODU┼ŻAVA ┼ŻIVOT


Izvor: Kurir.rs/MONDO/Lokalne novine | Obrenovac, 29.04.2023.
Kardiolog: Na ovaj na─Źin se branite od infarkta i drugih bolesti

Foto:PROFIMEDIA


Nau─Źnici tvrde da je za pobošanje zdravlja potrebno da dnevno pre─Ĺemo minimum 8.000 koraka. Da li je tako, šta se dešava sa našim organizmom dok šetamo i koji tempo šetnje je za naše srce najbolji, otkrio je u "Jutru" na Prvoj dr Nebojša Tasi─ç, kardiolog.

- Otkad je sveta i veka, ljudi su hteli da standardizuju odre─Ĺene stvari i da vide koliko je to ─Źaša vina koje mogu da popiju, koliko je to pakli cigareta koje mogu da popuše, koliko mogu da šetaju... Naravno, ubrzo se pokazalo da su cigarete veoma štetne, da je alkohol umereno štetan, dok se za peša─Źenje pokazalo da je verovatno najzdravija i najjeftinija varijanta o─Źuvanja vašeg zdravlja. Ne postoji ništa bolje od fizi─Źke aktivnosti, ali se peša─Źenje pokazalo ekstremno zdravim - rekao je dr Tasi─ç i objasnio zašto:

- Vi peša─Źenjem posti┼żete za vaš organizam ogroman broj razli─Źitih benefita. Smanjujete anksioznost, stres, omogu─çujete da vam bolje radi srce i kardiovaskularni sistem, omogu─çavate da vam bolje radi koštani sistem. Zna─Źi, celo vaše telo upregnete da bolje radi. Ovo nije nova stvar, skoro 60 godina je stara. Japanci su napravili prve pedometre i kako bi ih prodali i objasnili ljudima ─Źemu slu┼że, oni su prakti─Źno istra┼żivali koliko je to koraka potrebno pre─çi. Vremenom je pri─Źa postajala ozbiljnija, sa nau─Źnim pristupom - otkrio je kardiolog.

Istra┼żivanja su donela zanimljive rezultate.

- Na jednoj studiji od 2.000 ljudi koji su pra─çeni ─Źak 13 godina, a od kojih je u tom periodu umrlo 72, pokazalo se da oni koji su hodali 10.000 koraka imali su za 50 odsto manje šanse da do┼żive infarkt od onih koji su hodali manje. Nakon toga je ura─Ĺena studija na 50.000 ljudi koja je pokazala da preko 60. godine treba 8.000 koraka, a ispod 60. izme─Ĺu 8.000 i 10.000 koraka da biste smanjili rizik od infarkta, šloga i drugih ne┼żeljenih bolesti - rekao je dr Tasi─ç.

Kardiolog otkriva da ga pacijenti naj─Źeš─çe pitaju da li se obavljanje ku─çnih poslova ra─Źuna kao peša─Źenje.

- Pacijenti mi ─Źesto ka┼żu da po ceo dan sre─Ĺuju ku─çu, ali to nije to. Hodanje 30 do 45 minuta je potrebno, zato su danas pametni telefoni bitni jer mo┼żete da vidite koliko ste stvarno koraka prešli. Najbolje je u prirodi zbog zdravog vazduha, ali nije problem ni traka. Problem je stajanje koje daje proširene vene. Neko ko ima še─çeru bolest, šetnja je klju─Źna terapija. Poruka svim dijabeti─Źarima je da šetaju svaki dan - savetovao je kardiolog i otkrio koji tempo hodanja je najbolji za zdravlje našeg srca.

- Savremena nauka ka┼że da tr─Źanje nije toliko zdravo, kada pri─Źamo o ljudima u malo starijem ┼żivotnom dobu, niti je zdravo baš nogu pred nogu. Umerena brzina je preporuka, a brzi hod je mo┼żda najzdravija varijanta. Na taj na─Źin uklju─Źujemo ceo organizam -objasnio je dr Nebojša Tasi─ç.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE