Obrenovac, 25.02.2024

VA┼ŻNO ZA ┼ŻENE U MENOPAUZI!


Izvor: Espreso/Krstarica/Lokalne novine | Obrenovac, 30.03.2023.
Ove savete ne uzimajte zdravo za gotovo, MORATE da znate

Foto:Profimedia


Menopauza menja psihofizi─Źki status svake ┼żene, a ono što je ─Źesto veliki problem jeste smanjena gustina kostiju. Lomovi i padovi se doga─Ĺaju jer su kosti lomljivije, više krte i podlo┼żnije pucanju. Zbog toga je veoma zna─Źajno uraditi sve što je u našoj mo─çi da ove ne┼żeljene doga─Ĺaje spre─Źimo.

1. Redovno ve┼żbanje ja─Źa kosti i poma┼że da se menopauza lakše podnese

Lista razloga za obavezno upr┼żnjavanje fizi─Źke aktivnosti je duga. Nije slu─Źajno što je upravo umerena fizi─Źka aktivnost na vrhu va┼żnih metoda samopomo─çi ┼żenama u menopauzi. Kada su ┼żene u menopauzi aktivne, kosti ─çe biti ja─Źe, miši─çi ja─Źi a fleksibilniji, kao i zglobovi. Aktivna menopauza odr┼żava i srce zdravim- Zatim, poma┼że u borbi protiv umora, poboljšava raspolo┼żenje. Pomo─çi ─çe da bolje spavate i poboljšate opšte zdravlje.

Kako je svaka ┼żena „svet za sebe“, najbolje je posavetovati se sa stru─Źnjakom o tome koje ve┼żbe su najefikasnije, ali i najbezbednije za odre─Ĺenu osobu.

2. Menopauza zahteva da se pove─ça unos kalcijuma i vitamina D

I kalcijum i vitamin D su neophodni za jake kosti sa stabilnom gustinom. Mle─Źni proizvodi sa niskim sadr┼żajem masno─çe, zeleno lisnato povr─çe i masna riba su dobri izvori kalcijuma. Vitamin D se nalazi u masnoj ribi poput skuše, lososa i tunjevine. Tako─Ĺe, ima ga u mleku i drugim mle─Źnim proizvodima i celim ┼żitaricama. Obavezno konsultujte lekara o tome da li je potrebno da nadoknadite koli─Źinu vitamina D ili kalcijuma suplementacijom i nemojte uzimati velike koli─Źine na svoju ruku.

3. Merite gustinu kostiju – to je veoma va┼żno ako imate osteoporozu

Re─Ź je o jednostavnom testu kojim se odre─Ĺuje udeo minerala u našim kostima. U ve─çini slu─Źajeva, proverava se gustina nekoliko kostiju. Obi─Źno je to kuk, ru─Źni zglob ili ki─Źma, ka┼żu smernice Mayo Clinic. Ako imate nisku mineralnu gustinu kostiju, mogu─çe je da ve─ç imate osteoporozu. To zahteva ne samo posebnu pa┼żnju ve─ç i terapiju, uz promenu ┼żivotnih navika. Na listi stvari i rituala koje podrazumeva promena ┼żivotnih navika nalaze se sve stavke iz ovog teksta.

4. Neka vaša spava─ça soba bude hladna, mra─Źna i tiha

No─çno znojenje i valunzi negativno uti─Źu na kvalitetan san. Stvara se za─Źarani krug od umora, kostobolje, nervoze. Ukoliko ┼żena ima i dijagnozu reumatodinog artritisa, situacija mo┼że još više da se iskomplikuje. Po┼żeljno je spavati u spava─çicama ili pid┼żamama od prirodnih materijala, a isto va┼żi za posteljinu. Tako se izbegava dodatno pove─çanje temperature. Pokušajte sa još nekim pravilima:

dr┼żite se redovnog rasporeda spavanja

izbegavajte teške obroke, kofein i alkohol pre spavanja

ne gledajte televiziju iz kreveta i nemojte dr┼żati telefon pored glave; nemojte ni surfovati u krevetu pre nego što pokušate da zaspite

opustite se pre spavanja ─Źitaju─çi knjigu, slušaju─çi muziku ili u toploj kupki sa aromati─Źnim biljem.

5. Otvoreno razgovarajte o seksu

Intimni odnosi su tabu-tema i ina─Źe, a posebno kada se ka┼że da i ┼żene u menopauzi mogu da u┼żivaju u onome što je ne samo ─Źin intimnosti ve─ç i hormonska potreba. Me─Ĺutim, reumatoidni artritis i menopauza u kombinaciji ─Źesto ote┼żavaju normalan seksualni ┼żivot. Bol i umor mogu umanjiti ┼żelju, a menopauza ─Źesto dovodi do suvo─çe vagine i pada seksualne funkcije. Zbog toga je neophodno otvoreno razgovarati i sa partnerom i sa lekarom.

 





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE