Obrenovac, 14.04.2021

ŠTITI KOŽU I POBOLJŠAVA VID


Izvor: Healthline ,Lokalne novine | Obrenovac, 07.06.2020.
Beta karoten je antioksidans koji se pretvara u vitamin A, poznat i kao provitamin vitamina A, i ima veoma važnu ulogu kada je naše zdravlje u pitanju

Foto:Shutterstock


Otkrio ga je naučnik H. Vakenroder, koji ga je izolovao iz korena šargarepe 1831. godine.

Antioksidanti poput beta karotena igraju presudnu ulogu u borbi tela protiv slobodnih radikala. Postoji mnogo dokaza koji podržavaju unos antioksidanata kako bi se postiglo optimalno zdravlje

Konzumiranje beta karotena povezano je sa brojnim funkcijama u našem organizmu.

Poboljšava kognitivne funkcije  

Nedavno istraživanje koje je obuhvatilo više od 4.000 muškaraca tokom 18 godina povezalo je dugoročno unošenje beta karotena sa usporavanjem opadanja kognitivne funkcije.

Održava zdravlje kože

Uzimanje beta karotena može da smanjiti osetljivost na sunce. To se naročito odnosi na osobe sa fotosenzibilnim bolestima.

Beta karoten takođe može umanjiti efekat fototoksičnih lekova. Druga istraživanja pokazala su da može da spreči oštećenja kože i doprinese održavanju zdravlja i izgleda kože. To je posledica njegovih antioksidativnih svojstava.

Smanjuje makularnu degeneraciju

Starosna degeneracija makule (AMD) je bolest koja utiče na vid. Prema istraživačima, uzimanje beta karotena u kombinaciji sa vitaminom C, vitaminom E, cinkom i bakrom može da smanjiti rizik od uznapredovalog AMD-a za 25 odsto.

Hrana bogata beta karotenom

Beta karoten se uglavnom nalazi u voću i povrću koja sadrže crveni, narandžasti ili žuti pigment. Međutim, možete ga dobiti  iiz zelenog lisnatog povrća, jer i ono sadrže dobru količinu ovog antioksidansa.

Istraživanja pokazuju da se veće količine beta karotena nalazi u kuvanim oblicima voća i povrća nego u sirovim.

Budući da se beta karoten pretvara u vitamin A rastvorljiv u mastima, važno je da ovaj hranljivi sastojak konzumiramo sa mastima za što bolju apsorpciju.

U hranu sa najviše beta karotena ubrajaju se: šargarepa, slatki krompir, zeleno lisnato povrće, poput kelja i spanaća,  zatim tikvice, crvene i žute paprike kajsije grašak i brokoli

Beta karoten se takođe nalazi u bilju i začinima kao što su: čili, peršun i korijander.

Uparivanje ove hrane, bilja i začina sa zdravom masnoćom poput maslinovog ulja, avokada ili orašastih plodova i semenki može značajno da pomogne njihovoj apsorpciji.  





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE