Obrenovac, 26.05.2020

SA─îUVAJTE ZDRAVLJE


Izvor: B92,Lokalne novine | Obrenovac, 24.04.2020.
Fizi─Źka aktivnost u ograni─Źenim uslovima je mogu─ça i to na vi┼íe na─Źina

Foto:depositphoto/Daxiao_Productions


Gradski zavod za javno zdravlje Beograd dao je nekoliko smernica kako da se ponašate tokom smanjene mogu─çnosti da se kre─çete, a da sa─Źuvate zdravlje.

Kretanje predstavlja jednu od esencijalnih ljudskih potreba, a fizi─Źka aktivnost jedan je od najzna─Źajnijih faktora u spre─Źavanju nastanka mnogobrojnih bolesti - od dijabetesa, preko kardiovaskularnih bolesti do razli─Źitih maligniteta. Fizi─Źka aktivnost poboljšava snagu i izdr┼żljivost kostiju i mišic╠üa, ravnote┼żu, fleksibilnost i kondiciju. Redovna fizi─Źka aktivnost pozitivno uti─Źe na mentalno zdravlje, popravlja raspolo┼żenje i smanjuje anksioznost i depresiju.

Odraslima se preporu─Źuje da imaju najmanje 150 minuta umerene ili 75 minuta intenzivne fizi─Źke aktivnosti na nedeljnom nivou, uklju─Źujuc╠üi aktivnosti ja─Źanja mišic╠üa, dva ili više dana nedeljno.

Biti aktivan tokom pandemije KOVID-19 izazovno je za sve nas. Mnogima je kretanje i obavljanje svakodnevnih aktivnosti izvan doma ili radnog mesta ograni─Źeno ili potpuno onemogu─çeno, i shodno tome veoma je va┼żno potruditi se da budemo fizi─Źki što aktivniji, odnosno da osiguramo da se što više kre─çemo, a što manje sedimo. ─îak i kratak predah od sedenja, odnosno 3-5 minuta fizi─Źke aktivnosti, poput hodanja ili istezanja, doprine─çe smanjenu psihološke napetosti, poboljšanju cirkulacije, kao i boljem radu vaših miši─ça.

Tome mo┼że pomo─çi nekoliko jednostavnih preporuka stru─Źnjaka kojih se svi mo┼żemo pridr┼żavati, bez nekih ve─çih napora:

*SMANJITE DU┼ŻINU SEDENJA! USTANITE! - Bilo da u─Źite, radite, ─Źitate... pravite kratke pauze od 3-5 minuta na svakih pola sata. Jednostavno ustanite i ispru┼żite se, ili još bolje, prošetajte po ku─çi, uz i niz stepenice, ili po bašti/dvorištu.
*HODAJTE! - ─îak i u ograni─Źenom prostoru mo┼żete biti aktivni, dok pri─Źate telefonom sa rodbinom, prijateljima, umesto da sedite - hodajte po sobi ili dvorištu.
*Ukoliko u vašoj ku─çi/zgradi postoji stepenište, PENJITE SE STEPENICAMA KOLIKO KOD MO┼ŻETE! – to vam je dodatna prilika da budete fizi─Źki aktivni
*SPOJITE AKTIVNO I KORISNO! Igranje uz muziku, aktivno igranje sa decom, obavljanje ku─çnih poslova – ─Źiš─çenje, baštenski poslovi, dobri su na─Źini da ostane fizi─Źki aktivni kod ku─çe, a ujedno se pove┼żete sa uku─çanima i uradite nešto korisno!
*JA─îAJTE MIŠI─ćE- umesto tegova mogu vam poslu┼żiti i pune boce sa vodom.
*VE┼ŻBAJTE ONLINE- pridru┼żite se ─Źasovima ve┼żbanja preko interneta, ali budite oprezni i birajte programe u skladu sa svojim mogu─çnostima kako biste smanjili rizik od povre─Ĺivanja. Krenite sa laganijim ve┼żbama i tempom i postepeno prelazite na te┼że programe ve┼żbanja
*USPOSTAVITE RUTINU! - Odredite koliko ─çete minuta dnevno i u koje vreme biti fizi─Źki aktivni- napravite plan fizi─Źke aktivnosti ili pauza za ve┼żbanje, bilo sami ili sa uku─çanima, pridru┼żivanjem online ─Źasovima ili aktivnim ve┼żbanjem na mre┼żi sa svojim prijateljima ili kolegama. Planiranje vremena pomo─çi ─çe vam da osigurate svakodnevnu fizi─Źku aktivnost.
*PODSTI─îITE FIZI─îKU AKTIVNOST ME─ÉU UKU─ćANIMA! - Neka svaki ─Źlan porodice izabere svoj cilj, koji je pomalo izazovan, ali je ostvariv uz pomoc╠ü porodice i motivacije. Zabele┼żite svoj napredak na nedeljnom grafikonu aktivnosti I za svaki napredak nagradite sebe i uku─çane ne─Źim što volite.

Nemojte da zaboravite da se hranite zdravo i unosite dovoljno te─Źnosti, pre svega, vode.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE