Obrenovac, 30.05.2020

OSLOBODITE SE STRESA


Izvor: Specijalni dodatak Doktor u kući,Lokalne novine | Obrenovac, 06.05.2020.
Dišite duboko - iz stomaka, dva puta dnevno po desetak minuta

Foto:Depositphotos


Da bi se stanja koja izaziva trenutna neizvesnost prevazišla potrebno je pravilno disati. Reč je o disanju iz stomaka, a ne gornjeg dela grudi, jer samo ono ima moć da relaksira napeti organizam...

Neizvesnost kojoj smo izloženi ovih dana može da bude okidač za stres: mnogi se suočavaju sa pojavom nepravilnog srčanog ritma, skokom pritiska, teskobom u grudima i lošim raspoloženjem.Da bi se ova stanja prevazišla potrebno je pravilno disati. Reč je o disanju iz stomaka, a ne gornjeg dela grudi, jer samo ono ima moć da relaksira napeti organizam.

Istraživanja su potvrdila da abdominalno disanje stimuliše parasimpatički nervni sistem, čija je funkcija da umiri telo, nasuprot simpatičkom koji dovodi do uzbuđenja. Osim toga, dobrobiti pravilnog disanja su i ravnoteža u razmeni i rezervama kiseonika i ugljen-dioksida, efikasnije izbacivanje toksina kroz pluća, poboljšanje koncentracije i jači doživljaj povezanosti između tela i uma.

Kako da naučite pravilno da dišete i unapredite svoje zdravlje naučićete prateći redom navedene korake. Ako ste često pod stresom, upražnjavajte disanje iz stomaka dva puta dnevno po desetak minuta.

Prvi korak

Lezite na krevet, ili sedite u fotelju. Stavite jednu ruku na stomak, a drugu iznad grudne kosti.

Drugi korak

Udahnite polako kroz nos do "dna" pluća, drugim rečima pošaljite vazduh što dublje i niže u stomak, koliko možete, kao da ga gurate nadole. Znaćete da ste pravilno udahnuli ako se ruka na stomaku podiže, a ona na grudima kao da miruje.

Treći korak

Nakon udaha zadržite dah nekoliko sekundi i onda ga izdišite polako kroz nos, ili izdišite kroz usta ako vam više odgovara. Izdahnite vazduh u potpunosti. Pokušajte da zamislite sliku u kojoj vaše telo, naročito ruke i noge, prosto ispumpava vazduh, isto kao da ispuštate vazduh iz letnjeg dušeka za plivanje.

Četvrti korak

Ponovite ovaj proces 10 puta, polako. Pokušajte da održavate pravilnost u disanju, izbegavajući nagle i brze udisaje, i brze izdisaje u kojima izdahnete vazduh odjednom. Da biste izbegli ovo, biće vam od pomoći da brojite polako do četiri dok udišete i brojite polako do osam dok izdišete. Napravite vrlo kratku pauzu pre svakog novog udisaja. Na ovaj način ćete usporiti svoje disanje, kao i srčani ritam.

Peti korak

Nakon što ste usporili disanje u ovaj proces abdominalnog disanja dodajte još jednu komponentu. Pri svakom izdisaju brojte unazad počev od 15. Taj proces treba da izgleda tako da polako udahnete brojeći do četiri, kratko zadržite dah, pa izdišite dok brojite od 15 unazad do jedan. Ponovo polako udahnite, zadržite kratko dah, pa izdišite dok brojite od 14 nadole. Zatim ponovo udahnite, zadržite dah, pa izdišite dok brojite od 13 nadole. Kako se pri svakom novom izdisaju brojevi umanjuju, tako i brojanje treba usporiti. I tako sve dok ne stignete do 1. Ako osetite blagu nelagodnost dok ovo radite, napravite pauzu od oko 20 sekundi dišući normalno.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE