Obrenovac, 07.04.2020

UMORNI STE?


Izvor: B92,Lokalne novine | Obrenovac, 10.03.2020.
Možda vam nedostaje ovaj mineral

Foto:depositphotos/Xalanx


Magnezijum je u našem telu povezan sa više od 300 biohemijskih procesa koji utiču na to da naš organizam pravilno funkcioniše. S obzirom na to da je nedostatak magnezijuma teško klinički dijagnostifikovati, naučnici ga često zovu i "nevidljivi simptom".                                     

Glavobolja 

 Brojne studije pokazale su da osobe koje pate od migrena imaju nižu koncentraciju magnezijuma u telu. Kako ovaj mehanizam funkcioniše za sada još nije precizno utvrđeno, ali se pretpostavlja da nedostatak ovog minerala remeti funkciju serotoninskih receptora, što povećava upalne procese u telu. 

 Grčenje mišića 

 Magnezijum pomaže da se mišići u telu brže oporave od stresa i umora. Nedostatak magnezijuma mišićima uskraćuje potrebnu energiju za oporavak, što pored grčeva, može izazvati i pojavu mučnine, povraćanja i vrtloglavice kada ste umorni. 

 Neodoljiva želja za čokoladom 

 Kod nedostatka potrebnih nutrijenata u organizmu, telo često daje znak u vidu potrebe za određenom hranom. Ukoliko vas mlečna čokolada neodoljivo privlači, ovo je pouzdani znak da vam treba magnezijuma.

Česte promene raspoloženja i depresija 

 Magnezijum je povezan sa funkcijom neurotransmitera u mozgu koji utiču na pamćenje, razmišljanje i emocije. Stoga, ukoliko imate neobjašnjive emotivne bure, razmislite još jednom da vašem telu pružite više magnezijuma. 

 S obzirom na to da se samo 1 odsto magnezijuma nalazi u krvi, a ostatak u kostima, laboratorijskim metodom je jako teško ustanoviti da osoba pati od nedostatka ovog minerala. Ukoliko osećate neki od pobrojanih simptoma, rešenje se nalazi u ishrani, a navike možete da promenite na sledeći način: 

 Izbegavajte alkohol i gazirana pića 

 Iako se magnezijum redovnom ishranom unosi u dovoljnim količinama, problem nastaje kada se piju pića koja remete ravnotežu u organizmu, piše Republika. 

 Gazirana pića su puna šećera, koji onemogućava apsorpciju vitamina D, što posledično vodi i ka lošoj iskorišćenosti magnezijuma koji smo uneli putem hrane. Alkohol takođe doprinosi lošoj apsorpciji, pa umesto "žestokih pića", trudite se da pijete vino ili pivo, koji su puni antioksidanasa i flavonoida. 

 Hrana bogata magnezijumom 

 Magnezijum se nalazi u svežem povrću, naročito zelenim lisnatim biljkama kao što su zelena salata, spanać i blitva. Takođe, ima ga mnogo i u svežem voću. Prilikom termičke obrade hrane deo magnezijuma se gubi, zato se potrudite da koristite sveže namirnice bez dodatne obrade.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE