Obrenovac, 22.07.2018

Vežbanje vam može pomoći da sačuvate pamćenje


Izvor: B92,Lokalne novine | Obrenovac, 29.12.2017.
Za demenciju možda još nema leka, ali su naučnici sve bliže otkriću načina kako da umanje rizik od pojave tog stanja i da uspore njegov početak

Foto:Thinkstock




Simptomi demencije podrazumevaju gubitak pamćenja i probleme sa razmišljanjem. Naučnici tvrde da se rizik od njih može umanjiti vežbanjem.

Prema novim preporukama, objavljenim u časopisu "Neurology", ljudi koji počinju da pokazuju znake blagog kognitivnog poremećaja mogli bi da imaju koristi od fizičke aktivnosti dva puta nedeljno.

"Redovno fizičko vežbanje oduvek se pokazivalo kao korisno kada je zdravlje srca u pitanju, a sada znamo i da takođe može da pomogne poboljšanju pamćenja kod ljudi sa kognitivnim oštećenjima", kaže Ronald Petersen, jedan od autora studije sa Klinike Mejo.

On preporučuje onima kod kojih je primetan rizik od demencije da hodaju brzo, da džogiraju ili da rade druge tipove aerobnih aktivnosti u trajanju od ukupno 150 minuta nedeljno.

Potrebno je uložiti napor "sve dok ne izbije znoj", ali ne i naprezati se toliko da ne možete da izustite ni reč, piše britanski Ekspres.

Blagi kognitivni poremećaji su definisani kao stanja između očekivanog kognitivnog opadanja, povezanog sa normalnim starenjem, i rane faze demencije. Iako se smatra da ova stanja vode do povećanog rizika od demencije, postoje šanse i za poboljšanje stanja.

Istraživači su otkrili da su ljudi sa blagim kognitivnim poremećajima, koji vežbaju dva puta nedeljno, mnogo bolje podnosili simptome.

A kao dodatak vežbama, određene promene u ishrani takođe mogu biti od pomoći. Riblje ulje, pečurke i salatu naučnici su označili kao "hranu za mozak", pošto se pokazalo da unos ovih namirnica zaustavlja ili usporava gubitak pamćenja.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE