Obrenovac, 11.08.2020

Ve┼żbe za bolji san


Izvor: V.N.,Lokalne novine | Obrenovac, 05.05.2017.
Jednostavnim aktivnostima pobedite nesanicu. Dugotrajna nesanica nosi veliki rizik za razvoj ozbiljnih poreme─çaja zdravlja

Foto:Shutterstock


´╗┐

Da se uve─Źe ne biste prevrtali po krevetu i gledali u plafon jer ne mo┼żete da zaspite, pokušajte kada legnete da uradite nekoliko ve┼żbi koje ─çe da vas opuste i uspavaju.

Pre toga, po┼żeljno je da se istuširate malo toplijom vodom i popijete šolju ─Źaja od nane ili mati─Źnjaka.

Naravno, ukoliko je nesanica hroni─Źan problem potreban je savet lekara koji mo┼że da vas uputi na dodatna ispitivanja kod neurologa.

Dugotrajna nesanica nosi veliki rizik za razvoj ozbiljnih poreme─çaja zdravlja. Prvi u nizu je skok pritiska, koji je rizi─Źan jer je nekotrolisan. Klini─Źka praksa je pokazala da se on dešava upravo no─çu i da pacijent obi─Źno ne ose─ça simptome zbog posledica iscrpljenosti. Druga posledica nesanice je ubrzan sr─Źani rad do koga dolazi usled pove─çane koncentracije hormona. Njihove ve─çe koli─Źine u krvi javljaju se u vreme kada je organizam no─çu u stanju budnosti umesto da se odmara. Dugoro─Źan disbalans hormona narušava vrednosti "centralnog" hormona - insulina što pacijenta mo┼że da uvede u dijabetes.

Za dobar san va┼żna je i "rutina spavanja" a to zna─Źi da na spavanje uvek odlazite u isto vreme, budite se u isto doba dana i ne dremate u popodnevnim satima.

Probajte da primenite nekoliko predlo┼żenih ve┼żbi koje poma┼żu da lagano utonete u san.

PRIVLA─îENjE KOLENA NA GRUDI

Lezite na le─Ĺa, savijte kolena, udahnite duboko i šakama privucite kolena na grudi. Dok ih privla─Źite osloba─Ĺajte vazduh postepenim izdisajem. Ponovite ve┼żbu nekoliko puta, jer ─çete tako ubla┼żiti napetost u le─Ĺima.

STEZANjE I OPUŠTANjE

Dok le┼żite u krevetu ste┼żite obe pesnice iz sve snage i izdr┼żite tako što du┼że mo┼żete. Zatim, sna┼żno ste┼żite i opuštajte miši─çe nogu. Ve┼żbu izvodite pet minuta. Ona poma┼że da se umorite i br┼że zaspite.

PROTEZANjE I ZEVANjE

Dok le┼żite na le─Ĺima, udahnite i istegnite obe ruke iznad glave. Uz izdisaj, spustite ruke pored tela pa se masirajte od grudi ka stomaku. Ponovite onoliko puta koliko vam prija, a zatim pokušajte da zevate kao da ste jako pospani. Organizam se zevanjem opušta i priprema za san.

UDOBAN POLO┼ŻAJ

Lezite na desnu stranu, desnu ruku savijte u laktu, a dlan stavite ispred lica. Levu ruku oslonite laktom na kuk, a ruku spustite ispred stomaka. Desna noga je ispru┼żena, a levo koleno savijeno na dušeku, ispred desne butine. Opustite se i ujedna─Źite disanje.

MASA┼ŻA

DA biste br┼że i lakše zaspali poma┼że i lagana samomasa┼ża. Najpre, u trajanju jednog minuta kru┼żnim pokretima masirajte predeo oko spoljnih uglova oka. Pre─Ĺite na blagu masa┼żu ko┼że oko nozdrva levo i desno, prema obrazima. Nastavite masa┼żu celom du┼żinom nosa, a završite laganim kru┼żnim pokretima masiraju─çi resicu desnog uva.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE