Obrenovac, 14.12.2018

ODOLITE ISKUŠENJIMA


Izvor: alo.rs,Lokalne novine | Obrenovac, 09.01.2018.
Šta da uradite kada se prejedete slatkišima?

Foto:Shutterstock




Ako ste ljubitelj slatkiša, onda je praznično vreme posebno težak period za vas, jer je jednostavno nemoguće odoleti poslasticama kojima smo okruženi.

Nakon što smo se prepustili slatkim užicima šećer se u našem organizmu pretvara u glukozu koja se otpušta u krvotok. Kao odgovor na to naše telo otpušta insulin koji pomaže da se nivo šećera u krvi smanji. Nakon što insulin odradi svoje, šećer u krvi opet padne, pa nakon naleta energije sledi veliki pad, zbog čega se osećamo iscrpljeno. Šećer koji naš organizam ne potroši pretvara se u masne naslage.

Osim toga zbog prevelikog unosa slatkog nivo šećera u krvi naglo raste i pada zbog čega se pre javlja osećaj gladi kao i žudnja za slatkim, zato je najvažnije taj krug što pre prekinuti. A evo kako to možete da učinite:

Jedite namirnice bogate proteinima i vlaknima

Stabilizujte šećer u krvi konzumiranjem namirnica koje se sporo vare, proteina i vlakana. Ako to ne učinite, šećer u krvi naglo će pasti zbog čega ćete ponovno osetiti glad pa ćete poželeti da se najedete. Odličan izbor su jabuke i orašasti plodovi, tvrdo kuvano jaje, humus ili namaz od leblebija i povrće.

Vežbajte jogu

Oko 80 odsto ljudi kaže da jede više slatkiša kad su pod stresom. Nedavno istraživanje provedeno na Univerzitetu u Kaliforniji pokazalo je da žene kad su pod stresom najčešće posežu za nečim slatkim. Pitate se koja je poruka? Kontrolišite stres, a joga je odličan izbor.

Pripremite nešto zdravo za kasnije

Kad preterate sa slatkišima više žudite za nezdravom hranom. Verovatno ste primetili da nakon što ste se najeli slatkim, želite odmah da pojedete nešto slano, a čips vam se u tom trenutku čini kao 'savršen izbor'. Da biste izbegli takve situacije i odoleli iskušenjima na vreme se osigurajte i frižider napunite zdravijim opcijama ili pripremite neko zdravo jelo, poput namaza od tune, leblebija ili svežeg sira, u kom ćete moći da uživate bez griže savesti.

Jedite probiotike

Nedavno istraživanje koje je sprovedeno na Univerzitetu Oregon Stejt pokazalo je da se loše bakterije koje se nalaze u našem probavnom sistemu hrane šećerom i da mogu uticati na naše kognitivne funkcije. Zato kad sledeći put preterate sa unosom šećera, spas potražite u jogurtu, svežem siru ili probiotskim napicima.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE