Obrenovac, 30.11.2021

SMANJITE UNOS SOLI


Izvor: N1 Zagreb/Lokalne novine | Obrenovac, 05.09.2021.
Preterana konzumacija soli nikako nije dobra za vaše zdravlje

Foto:Shutterstock


Ovo je pet na─Źina kako smanjiti unos soli u organizam.

1. Ujutro pre posla doru─Źkujte ┼żitarice

Nismo ni svesni da upravo hlebom i pekarskim proizvodima unosimo veliku koli─Źinu soli u organizam. Pojedini pekarski proizvodi sadr┼że gotovo 5 grama soli, ─Źime smo gotovo zadovoljili dnevne potrebe. Umesto pereca i peciva, za doru─Źak odaberite musli s više vrsta ┼żitarica u kombinaciji s polumasnim mlekom.

2. Pazite kakve grickalice birate

U jesen i zimu rado biramo ve─Źernje opuštanje uz filmove ili najdra┼że serije, a slane grickalice su neizostavan deo. Umesto gotovih kokica sami ispecite kokice s ograni─Źenom koli─Źinom soli ili ─Źak bez soli, a umesto pr┼żenog kikirikija birajte kikiriki u ljusci.

3. So zamenite drugim za─Źinima

Kako bi smanjili koriš─çenje soli u pripremi obroka, velika pomo─ç nam mogu biti za─Źini. Umesto soli dajmo priliku i drugim za─Źinima, eksperimentišimo s ruzmarinom, bosiljkom, lukom, biber ili mlevenom paprikom.

4. Nau─Źite da kontrolišete unos soli u organizam

Unos soli mo┼żemo smanjiti ako postanemo svesni u kojem se sve namirnicama nalazi so. „Skrivenu“ so mo┼żemo izbe─çi ako u naviku uvedemo ─Źitanje deklaracije i obratimo pa┼żnju na udeo soli.

5. Birajte proizvode s manjim udelom soli

Najve─çu koli─Źinu soli, više od 75 posto unosimo kroz hranu, stoga je nu┼żno birati proizvode na kojima je jasno istaknuto da sadr┼że manji udeo soli, piše Ordinacija.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE