Obrenovac, 27.11.2021

POBEDITE 'ZIMSKI BLUZ'


Izvor: Lepotaizdravlje.rs/Lokalne novine | Obrenovac, 14.01.2021.
Dvadeset minuta boravka na suncu le─Źi depresiju

Foto:Ilustracija/Pexels.com


Neraspolo┼żene ste, nesigurne, ne ustaje vam se iz kreveta. Najverovatnije imate "zimski bluz". Ne brinite, lako ga je pobediti.

Ako vas mu─Źi zimski bluz: neraspolo┼żeni ste, nemate volje, ni energije - mo┼żete pomo─çi sebi vrlo jednostavno. Iza─Ĺite napolje. Boravak na suncu od 20 minuta, tvrde nau─Źnici, ima neverovatan uticaj na raspolo┼żenje.

Šta je "zimski bluz"?

Baš kao "bejbi bluz", postoji i "zimski bluz". Da, to je baš onaj ose─çaj bezvoljnosti i neraspolo┼żenja koji nas obuzme u ove tmurne dane. U Americi, ovaj ose─çaj je klasifikovan kao zvani─Źan poreme─çaj raspolo┼żenja.

Zašto nas tuga obuzima zimi? Nau─Źno objašnjenje je jednostavno: ne izla┼żemo se dovoljno suncu.

Zašto je sun─Źanje tokom zime toliko va┼żno?

Šta je tako magi─Źno u sun─Źevoj svetlosti? Istra┼żivanja su pokazala da neurotransmiter, serotonin, koji je direktno odgovoran za naše dobro raspolo┼żenje, zavisi od izlaganja suncu.

Sa prole─ça i leta, kada ima puno sun─Źanih dana, nivo serotonina nam je prirodno visok. Zimi i sa kasne jeseni, on opada. Zato je sun─Źanje tokom zime izuzetno va┼żno.

- To nije jedini uticaj sunca na raspolo┼żenje. Dokazano je da izlo┼żenost suncu uti─Źe na nivo melanopsina i dopamina, tako─Ĺe. Uz to, postoji jaka veza izme─Ĺu našeg raspolo┼żenja i limbi─Źke veze oko - mozak. A sun─Źeva svetlost definitivno ima uticaja na ovu vezu - ka┼że ka┼że Ketrin Reklajn, doktor psihologije na Univerzitetu u Pitsburgu.

Kada je najbolje vreme za sun─Źanje tokom zime?

Najve─çu korist od sun─Źevih zraka ugrabi─çemo ujutro. Istra┼żivanja pokazuju da je ─Źak i zimi jutarnje sunce bitno mo─çnije od onog podnevnog.

- Ipak, ako ne mo┼żete da iza─Ĺete na sunce ujutro, vi to uradite u podne ili pred zalazak. Va┼żno je da obezbedite sebi 20 minuta sun─Źanja dnevno - ka┼że Ketrin Reklajn.

Kombinujte sun─Źanje i ve┼żbanje

Pozitivan uticaj sunca na raspolo┼żenje mo┼żete duplirati, ako spojite sun─Źanje i ve┼żbanje. Iako je još ne zna na koji na─Źin, poznato je da kombinacija ve┼żbanja i sun─Źanja poja─Źava lu─Źenje endorfina.

- Lake ve┼żbice pokazale su se jednako korisnim kao i najte┼żi treninzi. Koje god ve┼żbe da odaberete, rezultat je dobro raspolo┼żenje - ka┼że D┼żejkob Mejer, doktor na Dr┼żavnom univerzitetu u Ajovi.

Kako na─çi motivaciju kada smo u depresiji?

Zvu─Źi jednostavno, ali psiholozi upozoravaju da je mnogo te┼że ovo izvesti kada ste u depresiji. Teško je prona─çi volju da se iza─Ĺe iz kreveta.

- Pre nego što legnete, ostavite na vidnom mestu opremu za fitnes ili samo jaknu. To ─çe vas ujutro podsetiti da ste imali plan i dati vam motivaciju - savetuje Kejtlin Hauf, lekar.

Ako ni to nije dovoljno, zamolite nekog pozdanog prijatelja da vas primora da po─Ĺete u šetnju. Ona mo┼że biti i lagana, va┼żno je samo da traje bar 20 minuta i da upijate sun─Źeve zrake. Jednom kada osetite benefite, nagovaranje vam ne─çe biti potrebno.

.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE