Obrenovac, 27.11.2021

REŠITE SE NAPETOSTI U RAMENIMA


Izvor: Novosti,Lokalne novine | Obrenovac, 25.05.2020.
Pet ve┼żbi za bolju cirkulaciju i pokretljivost zglobova

Foto:Ilustracija/Pixabay.com


Napetost u ramenima naj─Źeš─çi je zdravstveni problem ljudi srednjeg ┼żivotnog doba širom sveta. Razlog su umor i stres koji se javljaju usled brojnih kako porodi─Źnih, tako i poslovnih obaveza. Ova vrsta tenzije ─Źesto je pra─çena i pojavom bola, usled ─Źega opada koncentracija i ne posti┼że se efikasno ispunjenje svih dnevnih zadataka. Da bi se to stanje spre─Źilo mogu da pomognu opuštaju─ça topla kupka, masa┼ża, dovoljno sna, a na prvom mestu ciljane ve┼żbe. Njih bi trebalo praktikovati svakodnevno po ustajanju i rezultat je gotovo zagarantovan.

Ve┼żbe za rameni pojas su laganog intenziteta i poboljšavaju cirkulaciju, pokretljivost u zglobovima i potpoma┼żu pravilno dr┼żanje tela. Mogu da se kombinuju i sa setovima ve┼żbi za druge delove tela, a mogu i da se primenjuju samostalno. Osim pravilnog ve┼żbanja va┼żno je da se vodi ra─Źuna o disanju.

Gore-dole

U po─Źetnom polo┼żaju, u raskora─Źnom stavu u širini ramena, ruke raširite u stranu, pa ih savijte u laktu pod uglom od 90 stepeni, s tim što je podlaktica jedne ruke usmerena nagore, a druge nadole. Nadlaktice su konstantno u istom, ravnom polo┼żaju, dok podlaktice istovremeno i sinhronizovano menjaju polo┼żaj (gore-dole i obratno, jednom i drugom rukom). Dišite kratko, sinhronizovano, sa pokretom - izdahnite. Ve┼żbu ponovite 12 puta.

Krugovi

I u ovoj ve┼żbi je po─Źetni polo┼żaj raskora─Źni u stavu u širini ramena, ruke su opru┼żene uz telo. Pravite bo─Źne krugove unapred sa opru┼żenim rukama. Udahnite kada su ruke u gornjem polo┼żaju, a kada ih spuštate izdahnite. Ve┼żbu ponovite 12 puta.

Preko glave

Iz raskora─Źnog stava u širini ramena ispru┼żite ruke ispred tela u visini ramena. Savijaju─çi laktove zabacujte ruke iza sebe u visini ramena, a zatim ih vratite u po─Źetni polo┼żaj. Kada zabacite laktove udišite, a kad ih vra─çate izdišite. Tako─Ĺe, 12 puta ponovite ve┼żbu.

Podizanje na prste

Zauzmite raskora─Źni stav u širini ramena, ruke su uz telo, opru┼żene. Podi┼żite ruke iznad glave, tako da prolaze ispred tela. Pre nego što ruke do─Ĺu u krajnju ta─Źku, podi┼żite se na prste. Kad podi┼żete ruke udišite, kad ih spuštate - izdišite. Ve┼żbu ponovite 10 puta.

U stranu

Zauzmite raskora─Źni stav u širini ramena, ruke su uz telo opru┼żene. Odmi─Źite ruke od tela u stranu, levo i desno, i podi┼żite, tako da ih opru┼żite iznad glave, zatim ih vratite istom putanjom u po─Źetni polo┼żaj. Obratite pa┼żnju na disanje. Kada podi┼żete ruke udišite, a kada ih spuštate izdišite. Ve┼żbu ponovite 10 puta.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE