Obrenovac, 16.05.2021

UKLJU─îITE IH U ISHRANU


Izvor: Stil.kurir.rs/Harpersbaazar.rs/Lokalne novine | Obrenovac, 25.09.2020.
Deset namirnica ubrzavaju metabolizam i tope kilograme

Foto:Ilustracija/Pexels.com


Zar ne bi bilo sjajno da mo┼żete izgubiti kilograme, a da ne morate gladovati? U stvari, da biste smršali, ne treba samo da eliminišete neke namirnice iz svoje ishrane, ve─ç da ih zamenite drugima, koje ─çe ubrzati vaš metabolizam i navesti telo da sagoreva još više kalorija.

A kako izgleda pravilan plan ishrane i koje sve namirnice treba da sadr┼żi, otkrijte dalje u tekstu:

VO─ćE I POVR─ćE

Pored toga što je bogato vitaminima, voc╠üe i povrc╠üe je bogato i vlaknima, za koje se pokazalo da povec╠üavaju metabolizam za oko 10%. Dodatna korist: vlakna izazivaju sitost.

ZELENI ─îAJ

Katehini koje sadr┼żi, štite vaše telo od štetnih slobodnih radikala koji opterec╠üuju vaše organe i ─Źine vašu ko┼żu umornom. Uz to, zeleni ─Źaj deluje kao super gorivo za metabolizam! Istra┼żivanje je pokazalo da c╠üe konzumiranje 2-3 šoljice zelenog ─Źaja dnevno sagoreti oko 100 kalorija više!

LJUTA PAPRIKA

Kapsaicin sadr┼żan u ljutim za─Źinima aktivira metabolizam - sve dok ste ljubitelj za─Źinjenih ukusa! I još jedna prednost: ljuti i za─Źinjeni ukusi smanjuju apetit, istovremeno zadovoljavajuc╠üi vaše potrebe za intenzivnim ukusom. To zna─Źi da je lakše ograni─Źiti se na manje porcije bez osec╠üaja uskrac╠üenosti.

MAHUNARKE

Uz malo mašte, mahunarke postaju ukusna i super zdrava hrana, poput salata ili povrc╠üa. Buduc╠üi da sadr┼że otporni skrob, one "prisiljavaju" vaše telo da koristi više energije pokušavajuc╠üi da ga razgradi, dok u stvari sagorevate više kalorija.

AVOKADO

Ovo kremasto voc╠üe posebnog ukusa postalo je prili─Źno trendi hrana! Avokado je bogat vlaknima i mononezasic╠üenim mastima koje su zdrave za srce. Dodatna prednost je što masne kiseline koje sadr┼żi avokado aktiviraju metabolizam.

MASNA RIBA

Losos, sardine, tuna, inc╠üuni i druge masne ribe trebalo bi da imaju istaknuto mesto u vašoj ishrani. Omega 3 masti koje sadr┼że doprinose zdravlju srca, ali i regulaciji nivoa leptina, hormona koji usmerava vaše telo da li c╠üe sagorevati ili skladištiti kao masti kalorije koje unosite. Ne zaboravite da su omega 3 masti tako─Ĺe prisutne u sirovim orasima, sirovom maslinovom ulju i avokadu.

JAJA

Jaja sadr┼że esencijalne aminokiseline koje ih ─Źine savršenim proteinom. Ne ograni─Źavajte ih za doru─Źak: mo┼żete ih pojesti za u┼żinu u kancelariji ili ih dodati uve─Źe u salatu.

KROMPIR

Izgleda da krompir polako zauzima mesto koje zaslu┼żuje u našoj ishrani! Sadr┼żi otporni skrob, poput mahunarki, koji nas ─Źini sitim i ubrzava naš metabolizam, dok kalijum kog ima u izobilju, ima diuretski efekat.

SIROVI ORASI

Orašasti plodovi su tako─Ĺe odli─Źna hrana: sadr┼że dosta dobrih masti, vlakana i proteina, kombinacija koja vaš metabolizam dr┼żi budnim. Istra┼żivanja su pokazala da ljudi koji jedu sirove orašaste plodove dnevno imaju br┼żi metabolizam i manje telesnih masti od onih koji nemaju tu dobru prehrambenu naviku. Ali pošto su orasi bogati kalorijama, ograni─Źite koli─Źinu na šaku dnevno.

CRNA ─îOKOLADA

Svakodnevni stres uti─Źe na vaše hormone i brzinu metabolizma. Šta mo┼żete u─Źiniti? Jedite malu koli─Źinu tamne ─Źokolade dnevno (oko 30-50 g). Pokazalo se da konzumiranjetamne ─Źokolade smanjuje nivo kortizola, hormona stresa. Pored toga, ─Źokolada sadr┼żi teobromin i kofein, supstance koje tako─Ĺe ubrzavaju metabolizam.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE