Obrenovac, 07.05.2021

TRI VEŽBE ZA BOLNA LEĐA


Izvor: N1/Zadovoljna.hr/Lokalne novine | Obrenovac, 26.02.2021.
Leđa vas koče, a ranije nisu, krsta sevaju iako niste dizali ništa teško...

Foto:Paul Viant / Caia Image / Profimedia


Vrlo je moguće da je tako zbog neudobne stolice ako radite od kuće. Onda je pravo vreme za vežbe koje mogu da pomognu.

Redovno istezanje povećava fleksibilnost i smanjuje rizik od povreda. Osim toga, ako intenzivnije vežbate, istezanje na kraju treninga snage može da spreči bolove u mišićima, pišu na sajtu Zadovoljna.hr.

Naravno, ako imate ozbiljnih problema s kičmom ili povredom leđa, o svakoj aktivnosti se posavetujte sa svojim lekarom.

U suprotnom, tu su tri jednostavne vežbe istezanja koje će vam olakšati sate i sate neudobnog sedenja.

Pre nego što počnete s vežbama, zagrejte se pet do 10 minuta. Hodajte po stanu ili pedalirajte na sobnom biciklu ako ga imate.

Kada se istežete, činite to polako, izbegavajući nagle pokrete. Idite do tačke u kojoj osećate samo blagu napetost. Ne sme da vas boli. U svakoj pozi ostanite najmanje pet sekundi.

Privlačenje kolena na grudi

Lezite na leđa ispruženih nogu. Podignite i savijte desnu nogu, dovodeći koleno prema grudima.

Desnom rukom uhvatite koleno ili potkolenicu i povlačite nogu onoliko koliko vam je to ugodno.

Ostanite u tom položaju pet sekundi. Dok držite koleno na grudima, zatežite trbušne mišiće i pritisnite karlicu o pod.

Polako se vratite u početni položaj i zatim učinite isto s levom nogom.

Treći korak je da uradite isto s obe noge odjednom.

Ponovite niz pet puta.

Savijanje/istezanje leđa

Spustite se na pod na sve četiri, odnosno na ruke i kolena. Ruke neka vam budu u ravni s ramenima, a kolena s kukovima.

Udahnite duboko i prilikom izdisaja glavu nagnite prema grudima.

Kukove zatim povucite prema abdomenu i leđa zaokružite prema gore.

Ostanite u toj pozi nekoliko sekundi, a onda prilikom udisaja ispravite glavu i gledajte pravo napred.

S idućim udisajem neka vaša grudi idu prema napred, a mišiće stomaka uvucite.

Zajedno s abdomenom spuštajte karlicu i istegnite se u suprotnom smeru od prethodne poze.

Polako se vratite u početni položaj. Vežbu ponovite pet puta.

Luk unazad u stojećem položaju

Ustanite, a noge neka vam budu u širini ramena.

Dlanove stavite na donji deo leđa (ili ruke ispružite uvis).

Nekoliko puta polako udahnite kako biste se opustili.

Gornji deo tela savijte prema nazad. Pazite da vam kolena ostanu prava.

Rukama podupirite leđa i zadržite se u pozi pet sekundi.

Polako se vratite u početnu poziciju. Vežbu ponovite pet puta.

Privlačenje kolena na grudi

Lezite na leđa ispruženih nogu. Podignite i savijte desnu nogu, dovodeći koleno prema grudima.

Desnom rukom uhvatite koleno ili potkolenicu i povlačite nogu onoliko koliko vam je to ugodno.

Ostanite u tom položaju pet sekundi. Dok držite koleno na grudima, zatežite trbušne mišiće i pritisnite karlicu o pod.

Polako se vratite u početni položaj i zatim učinite isto s levom nogom.

Treći korak je da uradite isto s obe noge odjednom.

Ponovite niz pet puta.

Savijanje/istezanje leđa

Spustite se na pod na sve četiri, odnosno na ruke i kolena. Ruke neka vam budu u ravni s ramenima, a kolena s kukovima.

Udahnite duboko i prilikom izdisaja glavu nagnite prema grudima.

Kukove zatim povucite prema abdomenu i leđa zaokružite prema gore.

Ostanite u toj pozi nekoliko sekundi, a onda prilikom udisaja ispravite glavu i gledajte pravo napred.

S idućim udisajem neka vaša grudi idu prema napred, a mišiće stomaka uvucite.

Zajedno s abdomenom spuštajte karlicu i istegnite se u suprotnom smeru od prethodne poze.

Polako se vratite u početni položaj. Vežbu ponovite pet puta.

Luk unazad u stojećem položaju

Ustanite, a noge neka vam budu u širini ramena.

Dlanove stavite na donji deo leđa (ili ruke ispružite uvis).

Nekoliko puta polako udahnite kako biste se opustili.

Gornji deo tela savijte prema nazad. Pazite da vam kolena ostanu prava.

Rukama podupirite leđa i zadržite se u pozi pet sekundi.

Polako se vratite u početnu poziciju. Vežbu ponovite pet puta.

https://www.youtube.com/watch?v=dJgxWkrGaz4&feature=emb_title





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE