Obrenovac, 16.05.2021

POGODNE ZA DANE U IZOLACIJI


Izvor: Specijalni dodatak Doktor u ku─çi,novosti.rs,Lokalne novine | Obrenovac, 06.04.2020.
Predla┼żemo pet laganih ve┼żbi za dobru formu

Foto:Depositphotos


Za o─Źuvanje vitalnog tela veoma je va┼żno da se izbegava dugotrajno zadr┼żavanje u istoj poziciji ...

Promenljive vremenske prilike i vanredna situacija nikako nisu izgovor da telo bude pasivno. Ipak, kako savetuje strukovni fizioterapeut, Predrag Radni─ç, sa Vojnomedicinske akademije, trebalo bi praktikovati samo lagane ve┼żbe, da ne bi kojim slu─Źajem došlo do povrede ili do pojave bola, i potrebe da se tra┼żi lekarska pomo─ç:

- Najbolje bi bilo da se dan zapo─Źne ve┼żbama istezanja i ve┼żbama ja─Źanja miši─ça. Mo┼żete da se iste┼żete i u sede─çem i u stoje─çem polo┼żaju, s tim da je neophodno da se vodi ra─Źuna da se ne prelazi granica bola. Dakle, kad i ako zaboli, trebalo bi zastati, napraviti pauzu pa pokušati opet. Bol je zaštitni mehanizam organizma o kojem mora da se vodi ra─Źuna. Tako─Ĺe, veoma je bitno da se pravilno diše, a to zna─Źi da se tokom napora vazduh izdiše.

Naš sagovornik ka┼że da je za o─Źuvanje vitalnog tela veoma va┼żno da se izbegava dugotrajno zadr┼żavanje u istoj poziciji:

- Po┼żeljno je da se na svakih 10 do 15 minuta promeni polo┼żaj tela. Na primer, ukoliko se ─Źita u le┼że─çem polo┼żaju, trebalo bi ustati, prošetati ili se protegnuti i promeniti pozu, premeštanjem u fotelju ili okretanjen na drugi bok. Izbegavanjem optere─çenja i dugog zadr┼żavanja u istom polo┼żaju predupre─Ĺuje se pojava bolova u le─Ĺima, vratu, kukovima i kolenima.

Koje su lagane ve┼żbe pogodne za dane u izolaciji i kako mo┼żemo da ve┼żbamo kod ku─çe savetuje Predrag Radni─ç.

Rotiranje

U stoje─çem polo┼żaju prekrstite ruke preko grudi i polako rotirajte telo u struku. Ponavljajte onoliko koliko vam prija, više puta na dan.

Niz butinu

U stoje─çem polo┼żaju, dok su vam ruke opru┼żene niz telo, savijajte se u struku tako da vam šake klize niz butine. Ovo je uz rotiranje još jedna ve┼żba istezanja koja prija i prevenira bol.

─îu─Źnjevi

─îu─Źnjevi su idealni za ja─Źanje miši─ça nogu. Da bi dali rezultat va┼żno je da se izvode pravilno. To zna─Źi da kolena u ─Źu─Źnju ne bi trebalo da prelaze vrhove no┼żnih prstiju, ki─Źma bi trebalo da bude ispravljena, a stomak zategnut. Pravilno dišite i uradite onoliko ─Źu─Źnjeva koliko vam prija, više puta u toku dana.

Tegi─çi

Flašice od pola litre vode mogu da budu idealni tegi─çi za ja─Źanje miši─ça ruku. Zauzmite uspravan stoje─çi stav i tegove podi┼żite paralelno ispravljaju─çi i opru┼żaju─çi ruke. Što ve─çi broj ponavljanja izvedete rezultat je vidljiviji.

Izvijanje

U stoje─çem polo┼żaju postavite ruke na krsta i izvijajte se lagano unazad. Vodite ra─Źuna da vam istovremeno vrat prati liniju ki─Źme, odnosno i glavom bi trebalo te┼żiti unazad. 





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE