Obrenovac, 17.10.2018

OVO SIGURNO NISTE ZNALI


Izvor: Srbija Danas,Lokalne novine | Obrenovac, 02.09.2018.
Ako jedete ove zdrave namirnice, ogladnećete još više!

Foto:Shutterstock




Sigurno se i vama desilo da lepo doručkujete, ali nakon kratkog vremena postajete ponovo gladni.

Razlog je u tome što ste najverovatnije jeli neke od namirnica koje će učiniti da budete ponovo gladni iako ste upravo jeli. Zašto?

Neke od namirnica koje konzumiramo daju našem organizmu signal da ih uskladišti kao mast umesto da ih iskoristi kao gorivo. Većim delom vlakna, masti, proteini su ono što pomaže da budemo siti, tako da namirnice bez tih sastojaka mogu da učine da ubrzo postanemo ponovo gladni.

Voće

Iako je voće veoma zdravo, njime ne možemo da utolimo glad zato što voće sadrži fruktozu i glukozu, a to dovodi do toga da se osećate još gladnije.

Salata

Kao i voće, salata od povrća je veoma zdrava, ali vas ni ona ne može dugo držati sitim. Ukoliko želite da vam salata bude obrok koji će vas zasititi malo duže, dodajte u nju malo ugljenih hidrata, kvalitetne masti i proteine, kao što su kuvana kinoa, piletinu, tvrdi sir, maslinovo ulje.

Slatko

Šećer je samo prazna kalorija i teško može da vam pomogne da se osećate sitim. Ukoliko pojedete neki slatkiš posle obroka, samo ćete nepotrebno povisiti nivo šećera, a svakako ćete ubrzo ponovo početi da osećate glad. Ukoliko baš volite da pojedete nešto slatko nakon jela, bolje se opredelite za neku voćku.

Hleb i peciva

Hleb i peciva ivaju visok glikemijski indeks i povećavaju nivo šećera u vašem telu više od čokolade. Takav efekat tera vaše telo da zalihe glukoze pretvara u masno tkivo. Ovakve namirnice će vas samo terati da jedete još više. Pored peciva i hleba, ni žitarice u mleku vas neće zasititi jer neće upiti dovoljno tečnosti. Razna istraživanja su pokazala da hrana koja sadrži više vode može više da vas zasiti od one koja ne sadrži. Iz tog razloga je najbolje da za doručkujete ovsenu kašu ili pahuljice koje ste ostavili da stoji u vodi ili mleku tokom noći.

Smuti

Iako ćete napraviti zdravi smuti tako uneti brdo vitamina i minerala, vaš želudac neće dobiti dojam da je pojeo nešto što može da zasiti. Ukoliko baš volite da konzumirate smuti za doručak, dodajte u njega orašaste plodove ili semenke kako bi ostali duže siti.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE