Obrenovac, 20.10.2018

KRČANJE U STOMAKU JE NAJMANJI PROBLEM


Izvor: Telegraf.rs,Lokalne novine | Obrenovac, 11.10.2018.
Evo šta će se desiti vašem telu ako ne jedete posle treninga

Foto:Pixabay




Većina nutricionista savetuje daobavezno pojedete nešto pola sata nakon treninga jer telu treba nova energija nakon što ste tokom treninga dobro istrošili.

Posebno veliku važnost imaju ugljeni hidrati i proteini kako bi se popravila mikrooštećenja koje je vežbanje nanelo vašim mišićima. Kako smo svi prezauzeti i vežbanje nekako uspevamo da uglavimo između dve važne obaveze, većina nas zaboravlja da jede nakon treninga.

Ukoliko nemate pri sebi proteinsku štanglicu onda niste u mogućnosti da uzmete neophodnu dozu. Ukoliko preskakanje obroka nakon vežbanja postane vaša navika onda ozbiljno rizikujete da sabotirate vaše rezultate vežbanja.

- Neki ljudi osećaju umor, a neki postaju dezorijentisani usled nedostatka šećera u krvi. Mislimo da se dosta povreda mišića dešava zato što ljudi ne nadomešćuju oštećene delove mišića i ne pružaju im neophodnu regeneraciju, rekla je doktorka Dženifer Bek, specijalista sportske medicine i dečiji ortoped.

Ovo može da bude posebno problem ako radite trening snage sa velikim opterećenjem i uskraćujete vašem telu ono što mu je potrebno da bi se regenerisalo i popravilo mikrooštećenja. Popravljanjem tih pokidanih veza vaše telo izgrađuje mišiće, a ukoliko to ne radite rizikujete još veća oštećenja sledeći put.

Hrana takođe sadrži elektrolite, minerale koji su neophodni našem telu kako bi mišići i nervi funkcionisali savršeno. Ukoliko ste se dosta znojili tokom vežbanja onda je veoma važno da vašem telu nadoknadite kalcijum, so i kalijum.

Dehidratacija i hipoglikemija (nizak nivo šećera u krvi) mogu veoma brzo da učine da se osećate dezorijentisano i čak da se onesvestite. U retkim slučajevima, nedostatak elektrolita može da utiče na srce i uzrokuje nepravilan rad srca, da dovede do aritmije i lošeg rada srca.

Voda je veoma važna kako bi se telo oporavilo posle treninga, ali je važno da je pijete i tokom treninga. Nadoknadite izgubljenu vodu koju je telo solobodilo preko znoja. Povremeno preskakanje obroka nakon vežbanja nije toliko strašno, ali nemojte da vam postane navika. Vežbanje treba da bude zabavno i donese vam zdravstvene koristi, ne da se završi uništavanjem i kidanjem mišića. I hidratacija i hrana su važan deo zdravih navika u vežbanju.





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ilić PR Agencija za izradu i održavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navođenje izvora
Ostale uslove korišćenja portala pročitajte OVDE