Obrenovac, 28.05.2023

SARDINE SU ZDRAVE, ALI EVO KO NE SME DA IH JEDE


Izvor: Kurir.rs/Lokalne novine | Obrenovac, 20.03.2023.
Ljudi koji imaju ove 3 bolesti bi trebalo da ih izbegavaju naširoko zbog ovoga

Foto:SHUTTERSTOCK


Nutricionisti naglašavaju koliko je sardina korisna za zdravlje i da bi bilo dobro da se barem 2 puta nedeljno na─Ĺe na trpezi.

Sardine su prepune va┼żnih hranljivih materija, što ih svrstava na prvo mesto kad je re─Ź o ishrani, navodi "Ameri─Źka asocijacija za srce i kradiovaskularne bolesti", a prenosi potal Webmed.

Zbog visokog sadr┼żaja omega-3 masnih kiselina, proteina, vitamina B12 i selena, sardine spadaju u vrlo mo─çne ─Źuvare zdravlja. Ukoliko se redovno konzumiraju, mogu da doprinesu poboljšanju kompletnog organizma.

Jedna porcija sardine od oko 75 grama sadr┼żi otprilike

- 191 kalorija - 22,7 grama proteina - 10,5 grama masti - 8,2 mikrograma vitamina B12 - 48,5 mikrograma selena - 250 jedinica vitamina D - 451 miligram fosfora - 351 miligram kalcijuma - 4,8 miligrama niacina - 2,7 miligrama gvo┼ż─Ĺa - 365 miligrama kalijuma - 35,9 miligrama magnezijuma - 0,2 miligrama bakra - 1,9 miligrama vitamina E - 0,2 miligrama vitamina B6 - 1,2 miligrama cinka

Pozitivni efekti na zdravlje

Obiluju Omega 3-masnim kiselinama

Sardine su jedan od najboljih prirodnih izvora esencijalnih omega-3 masnih kiselina na svetu. Sadr┼że i EPA i DHA, dve vrste esencijalnih masnih kiselina koje telo koristi za smanjenje upale, što rezultira poboljšanim zdravljem, boljom funkcijom mozga i manjim rizikom od hroni─Źnih bolesti, piše Nportal.

Studije pokazuju da konzumiranje hrane poput sardine koja je bogata omega-3 masnim kiselinama mo┼że pomo─çi u le─Źenju od poreme─çaja raspolo┼żenja poput depresije i anksioznosti.

Ko ne sme da ih jede

Ipak, pored dosta zdravstvenih prednosti, sardine u sve┼żem obliku ili konzervisane, nisu vrsta ribe koja se preporu─Źuje svim osobama. Pacijenti koji pate od visokog krvnog pritiska, gihta, kamena u bubregu morali bi da izbegavaju konzumaciju.

Posebno sardine iz konzerve sadrd┼że velike koli─Źine natrijuma koji se nikako ne savetuje osobama sa visokim pritiskom.

Visok pritisak

Sardine sadr┼że mnogo natrijuma. Jedna konzerva obezbe─Ĺuje oko trec╠üinu vaše dnevne vrednosti, pa ako imate visok krvni pritisak treba da ograni─Źite unos natrijuma jer on privla─Źi vodu i povec╠üava koli─Źinu krvi u telu.

Ako ┼żelite da smanjite koli─Źinu soli, i dalje mo┼żete da u┼żivate u sardinama tako što c╠üete smanjiti veli─Źinu porcije za duplo.

Giht

Najbolja dijeta za giht je ona koja ima malo purina, hemikalije koja se razla┼że u mokrac╠ünu kiselinu.

Kada imate giht, mokrac╠üna kiselina u vašem telu kristališe se u zglobovima, izazivajuc╠üi bol u zglobovima. Masne ribe poput sardina i inc╠üuna imaju visok sadr┼żaj purina, pa ako imate giht, trebalo bi da prona─Ĺete druge na─Źine da iskoristite prednosti jedenja ribe. Mo┼żete da pijete suplemenate ribljeg ulja ili jedete bakalar.

Kamen u bubregu

Ista mokrac╠üna kiselina koja izaziva giht tako─Ĺe mo┼że dovesti do kamena u bubregu.

Pošto sardine sadr┼że purine, koji se razla┼żu u mokrac╠ünu kiselinu, nisu dobar izbor za one koji su u opasnosti od stvaranja kamena u bubregu. Visok sadr┼żaj natrijuma u sardinama tako─Ĺe mo┼że povec╠üati kalcijum u vašem urinu, što je još jedan faktor rizika za kamen u bubregu.

 





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE