Obrenovac, 28.05.2023

DA KORIST NE POSTANE ŠTETA


Izvor: Kurir.rs/ACE/B.M./Lokalne novine | Obrenovac, 10.01.2023.
Prepoznajte ZNAKE prekomernog ve┼żbanja i saznajte kako da SPRE─îITE neke probleme koji mogu nastati

Foto:Profimedia


Preterano ve┼żbanje se obi─Źno srec╠üe kod osoba koje ranije nisu bile fizi─Źki aktivne, kod onih koji pokušavaju previše agresivno da do─Ĺu u formu, ili ┼żele da se reše viška kilograma na brzu brzinu. Ne smeju se zaboraviti ni oni koji su pretrenirani, ili im je ve┼żbanje postalo opsesija.

Bez obzira kojoj grupi pripadate, mo┼żete da ose─çate sli─Źne tegobe. Prepoznajte simptome na vreme, a tu su i na─Źini kako da ih prevazi─Ĺete.

Prvi znak je produ┼żena bol u mišic╠üima nakon treninga, koja traje tri do ─Źetiri dana. Javljaju se i umor, razdra┼żljivost, gubitak energije – iscrpljenost je siguran znak da gurate svoje telo prebrzo i predaleko, izvan granica mogu─çnosti. To mo┼że da dovede do smanjenog imunološkog odgovora; razboljevanje je više nego o─Źigledan znak da ste preterali.

─îeste ili ponavljajuc╠üe povrede tako─Ĺe upozoravaju, ali i rano umaranje kad po─Źnete da ve┼żbate. Da nešto nije u redu, uz prevremeni zamor miši─ça opominje i to što ne dolazite do ┼żeljenog rezultata (koji ste pre postizali).

Posebno treba da povedete ra─Źuna ako vam se zbog preteranog ve┼żbanja povec╠üava broj otkucaja srca u mirovanju

─îeš─çe bavljenje fizi─Źkim aktivnostima bi trebalo da smanji broj otkucaja srca kad mirujete, ali prekomerno ve┼żbanje mo┼że da ima suprotan efekat i upu─çuje na nastanak ozbiljnih problema u vašem kardiovaskularnom sistemu. Tad je zaista neophodno da se javite lekaru.

Ne bi bilo loše da to u─Źinite i ako vam je prioritet ve┼żbanja iznad svega. Ako odbacujete ili izbegavate društvenih aktivnosti radi ve┼żbanja, to obi─Źno signalizira da postoji prinuda ili nezdrava ravnote┼ża izme─Ĺu ove aktivnosti i privatnog ┼żivota.

Razgovor sa psihologom ─çe vam pomo─çi ako ste primetili da se kod vas, zbog ve┼żbanja, javljaju znaci depresije i anksioznosti.

Ve┼żbanje je, a i trebalo bi da bude, poja─Źiva─Ź raspolo┼żenja, ali preterivanje mo┼że da u─Źini da se osec╠üate tu┼żno ili letargi─Źno. Oni koji se bore sa poremec╠üajem preteranog ve┼żbanja tako─Ĺe mogu da se osec╠üaju anksiozno i nervozno pri samoj pomisli da bi mogli da propuste trening.

Šta mo┼żete da uradite kad preterano ve┼żbanje ostavi trag?

Dobra vest je da mo┼żete da preokrenete negativne efekte prekomernog ve┼żbanja. Prva stvar koju treba da uradite je da se dobro odmorite. Napravite sedmodnevnu ili ─Źak dvonedeljnu pauzu, to mo┼że da bude dovoljno da se raspolo┼żenje, nivo energije i motivacija vrate na za vas tipi─Źne, normalne nivoe. Ali ako i dalje osec╠üate simptome pretreniranosti, obratite se svom lekaru da vidite da li treba da uzmete više slobodnog vremena, ili postoji neki osnovni problem koji treba da se reši.

Ako ste me─Ĺu onima koji ve┼żbaju baš svaki dan, uzmitete bar 24 h nedeljno slobodno i obezbedite najmanje šest sati izme─Ĺu treninga za adekvatan oporavak.

Dosta sna noc╠üu tako─Ĺe ─çe da osigura da vaše telo povrati energiju koja mu je potrebna da pre─Ĺe kroz ve┼żbe koje ┼żelite da uradite, ali i da sanirate posledice preterivanja. Preporu─Źuje se spavanje od sedam do devet sati.

Uz odmor, fokusirajte se i na pravilnu ishranu. Unosite samo onoliko kalorija koliko vam je potrebno kad niste preterano fizi─Źki aktivni. Va┼żno je i hidratacija – i kad ve┼żbate i kad mirujete. Voda je klju─Źna za brojne procese u vašem telu, posebno dok ste u pogonu, a mo┼że i da pomogne u ubla┼żavanju bolova u miši─çima.

Izbegavajte i ve┼żbanje na ekstremnoj vruc╠üini ili hladnoc╠üi, jer time više opterec╠üuje telo, smanjite ga kada se nosite sa stresnim situacijama.

 





Lokalne Novine Obrenovac


Vuk Ili─ç PR Agencija za izradu i odr┼żavanje WEB portala LOKALNE NOVINE Obrenovac
Portal LOKALNE NOVINE je javno internet glasilo registrovano pod brojem : IN 000333
Upotreba autorskog materijala objavljenog na stranicama ovog portala dozvoljena je uz obavezno navo─Ĺenje izvora
Ostale uslove kori┼í─çenja portala pro─Źitajte OVDE